Pirelli P Zero Winter 275/35 R20 102 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli P Zero Winter 275/35 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli P Zero Winter 275/35 R20 102 W XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model P Zero Winter stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów, specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika czy konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 102 (do 850 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa P Zero Winter marki Pirelli
Opony zimowe zostały dostosowane do trudnych warunków pogodowych, typowych dla okresu, gdy średnia temperatura spada poniżej 7°C. Asymetryczny bieżnik opon zimowych Pirelli, skutecznie odprowadza błoto pośniegowe i wodę, zmniejszając ryzyko poślizgu. Sieć lameli poprawia kontrolę nad pojazdem na śniegu i lodzie, a elastyczna mieszanka gumowa utrzymuje przyczepność w niskich temperaturach, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
Opona osobowa – 275/35 R20 102 W
Opony osobowe Pirelli reprezentują kompleksowe rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne VAN-y, aż po ekskluzywne limuzyny i wszechstronne crossovery. Zaawansowana konstrukcja karkasu z wielowarstwowym opasaniem zapewnia doskonałą stabilność, a wzmocnione ściany boczne zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne. Inteligentnie zaprojektowana strefa barku efektywnie przenosi siły boczne podczas pokonywania zakrętów, natomiast zoptymalizowany układ rowków drenażowych skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Precyzyjnie dobrana mieszanka gumowa oferuje idealny balans między przyczepnością, trwałością a ekonomiką jazdy, redukując opory toczenia i obniżając zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 275/35 R20 P Zero Winter XL FR
Celem opon zimowych Pirelli P Zero Winter 275 35 R20 102W jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba rozmiaru 275/35 R20 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 275 mm). Kolejne dwie cyfry (35) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna prezentowanego produktu wynosi 20 cali (50.80 cm). Opony Pirelli P Zero Winter mają indeks prędkości W (wskazujący dopuszczalną szybkość na poziomie 270 km/h) i indeks nośności 102 (określający maksymalne obciążenie równe 850 kg/oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 9 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 275/35 R20 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | P Zero Winter |
Etykieta UE | D / B / 71 dB |
Indeks nośności | 102 (do 850 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 17342 |
XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu P Zero Winter?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 275/35 R20 102W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli P Zero Winter 275/35 R20 102 W XL FR uzyskała wynik: D/B/71 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach dostarcza istotnych informacji o ich wydajności, co ułatwia porównanie modeli przed zakupem. Informacje na etykiecie dotyczą oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Przedstawione są w skali od A do E dla oporów i przyczepności oraz od A do C i od jednej do trzech fal dla hałasu, z wartością podaną również w decybelach, co ułatwia wybór.

Opór toczenia: klasa D
Etykieta unijna na oponach podkreśla znaczenie oporów toczenia w kwestii ochrony środowiska. Ogumienie klasy A (najlepszej) zmniejsza zużycie paliwa, co bezpośrednio wpływa na obniżenie emisji spalin. Im lepsza klasa (bardziej zielona), tym większa potencjalna oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Przyczepność na mokrej nawierzchni to wynik zaawansowanych technologii stosowanych w produkcji ogumienia. Produkty z klasą "A" na etykiecie unijnej wykorzystują innowacyjne mieszanki gumowe i specjalne wzory bieżnika, które maksymalizują kontakt z mokrą jezdnią. Co więcej, producenci implementują różne technologie, które pomagają w odprowadzaniu wody i zapobiegają aquaplaningowi. Wybierając opony, warto więc zwrócić uwagę nie tylko na klasę hamowania, ale także na specyfikację techniczną i innowacje, które poprawiają ogólną wydajność opony na mokrej drodze.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.