Nexen Winguard WT1 195/75 R16C 107/105 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Nexen Winguard WT1 195/75 R16 107/105 R - opona zimowa klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
195/75 R16C
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
D / C / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

359 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen Winguard WT1 195/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Winguard WT1 195/75 R16C 107/105 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winguard WT1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego, liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach czy mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 107/105 (do 975 kg) oraz rozmiar 195/75 R16C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Winguard WT1 marki Nexen

Opony zimowe wykorzystują specjalną mieszankę gumową z dodatkiem krzemionki, co pozwala utrzymać elastyczność w niskich temperaturach i poprawia przyczepność na śliskich nawierzchniach. Symetryczny bieżnik opon zimowych Nexen z licznymi rowkami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, minimalizując ryzyko poślizgu i wspierając stabilność oraz komfort jazdy w trudnych warunkach pogodowych.

Opona dostawcza (do busa) – 195/75 R16 107/105 R

Opony dostawcze Nexen w rozmiarze 195/75R16C to niezawodne rozwiązanie dla półciężarówek, busów i VAN-ów o masie do 3,5 tony. Dzięki podwójnemu indeksowi nośności można je dopasować zarówno do montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym, co zwiększa ich wszechstronność. Wzmocniona konstrukcja zapewnia odporność na intensywną eksploatację i uszkodzenia, a solidny bieżnik wspiera stabilne prowadzenie pojazdu na różnorodnych nawierzchniach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 195/75 R16 Winguard WT1

Opony zimowe Nexen Winguard WT1 195 75 R16C 107/105R są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 195/75 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (195) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (75) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Opony Nexen Winguard WT1 mają indeks nośności 107/105 oraz prędkości R. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną szybkością do 170 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 975 kilogramów.

Nexen Winguard WT1 195/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 130 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/75 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Nexen
Klasa średnia
Model Winguard WT1
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 41666

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winguard WT1?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 195/75 R16 107/105R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Winguard WT1 195/75 R16C 107/105 R uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Od listopada 2012 roku wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety zawierające najważniejsze informacje o ich parametrach. Naklejki te informują o oporach toczenia, długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomie generowanego hałasu. Dzięki temu kierowcy mogą dokonać świadomego wyboru, wybierając opony, które oferują najlepsze osiągi i bezpieczeństwo w różnych warunkach drogowych.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Nexen Winguard WT1 195/75 R16 107/105 R: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ich efektywność paliwową, która bezpośrednio wpływa na ekonomię jazdy. Opony z niższym oporem toczenia, oznaczone jako klasa "A" na unijnej etykiecie, zapewniają znaczne oszczędności i są bardziej przyjazne dla środowiska. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" zwiększają zużycie paliwa. Ważne jest, aby pamiętać, że wybór ogumienia z lepszą oceną to inwestycja zarówno w ekonomiczną jazdę, jak i w ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Na etykiecie unijnej poziom przyczepności opony na mokrej nawierzchni odzwierciedla bezpieczeństwo jazdy i wydajność zatrzymywania się pojazdu. Ten parametr, mierzony za pomocą drogi hamowania i siły tarcia, jest kluczowy w warunkach deszczowych. Opony otrzymują oceny od "A" (najlepsza przyczepność) do "E". Warto dodać, że unijne regulacje wykluczyły po 2021 roku opony klasy "F" i "G" z obrotu, co świadczy o nieustannych wysiłkach w kierunku poprawy bezpieczeństwa drogowego. Warto również zauważyć, że wybór ogumienia z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, co jest korzystne zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Wybór opon z niskim poziomem hałasu zewnętrznego może znacznie poprawić Twoje doświadczenia z jazdy. Na etykiecie unijnej parametr ten jest podawany w decybelach (dB), z wartościami od 67 do 78 dB. Ogumienie jest klasyfikowane jako A, B, lub C, gdzie A oznacza najcichsze wyroby, idealne dla tych, którzy cenią ciszę podczas jazdy. Warto zwrócić uwagę, że różnica 3 dB może podwoić percepcję hałasu zewnętrznego i wpłynąć na odbiór bodźców w kabinie. Znajomość tej informacji pomoże Ci wybrać opony, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom, aby zyskać więcej komfortu podczas podróży na trasach szybkiego ruchu.