Matador Nordicca Van 195/75 R16C 107/105 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador Nordicca Van 195/75 R16 107/105 R - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
195/75 R16C
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
E / C / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

364 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador Nordicca Van 195/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador Nordicca Van 195/75 R16C 107/105 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Nordicca Van stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe, specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika czy elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz wysoki indeks ładowności 107/105 (do 975 kg).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Nordicca Van marki Matador

Opony zimowe zaprojektowano z myślą o zachowaniu przyczepności w trudnych warunkach pogodowych. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając stabilność pojazdu podczas pokonywania zakrętów. Asymetryczny bieżnik opon zimowych Matador z licznymi lamelami i nacięciami efektywnie odprowadza wodę, błoto oraz śnieg, zwiększając bezpieczeństwo podczas ruszania i hamowania.

Opona dostawcza (do busa) – 195/75 R16 107/105 R

Opony dostawcze Matador w rozmiarze 195/75R16C wyróżniają się podwójnym indeksem nośności, umożliwiającym dostosowanie do obciążenia zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywną eksploatację, a specjalna mieszanka gumowa zapewnia doskonałą przyczepność na mokrych podjazdach, ostrych zakrętach i podczas jazdy z pełnym załadunkiem.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 195/75 R16 Nordicca Van

Opony zimowe Matador Nordicca Van 195 75 R16C 107/105R mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Prezentowany rozmiar 195/75 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (195) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (75) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Opony Matador Nordicca Van mają indeks szybkości R (oznaczający maksymalną prędkość wynoszącą 170 km/h) i indeks nośności 107/105 (dopuszczający obciążenie równe 975 kg na oponę).

Matador Nordicca Van 195/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 343 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/75 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model Nordicca Van
Etykieta UE E / C / 72 dB
Indeks nośności 107/105 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 39396

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Nordicca Van?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 195/75 R16 107/105R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador Nordicca Van 195/75 R16C 107/105 R uzyskała wynik: E/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Matador Nordicca Van 195/75 R16 107/105 R: opór toczenia – E, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa E

Efektywność paliwowa opon jest mierzona w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych, gdzie ogumienie jest montowane na specjalnym obrotowym bębnie imitującym nawierzchnię drogową. Skala od A do E pozwala na obiektywne porównanie różnych modeli ogumienia pod względem jego efektywności paliwowej, gdzie klasa A wskazuje na najniższy opór toczenia, a co za tym idzie - największą oszczędność paliwa.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Fragment etykiety unijnej dotyczący przyczepności na mokrej nawierzchni dostarcza ważnych informacji poprzez porównanie opony do standardowego modelu referencyjnego. Kategorie od "A" do "E" (wcześniej do "F" oraz "G") wskazują, jak efektywnie produkt radzi sobie z hamowaniem na asfalcie po opadach. Interesującą uwagą jest to, że kategoria "D" jeszcze do niedawna nie była używana, co pozwalało zaznaczyć wyraźny podział między wyższymi (A-C) i niższymi (E-G) klasami. Co więcej, ciekawostką jest fakt, że opony oznaczone jako "G" nie są już dopuszczane do sprzedaży w UE, co sprawiło, że standardy bezpieczeństwa i wydajności wzrosły.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas towarzyszący pracy opony ma bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Dlatego na etykiecie unijnej każdy nowy model ma podaną wartość tego parametru w decybelach (dB) i jest klasyfikowany do jednej z trzech kategorii głośności: A, B lub C. Ogumienie klasy A i B oferują najniższy poziom hałasu, co jest idealne dla osób poszukujących sposobu na to, by podróżować jeszcze spokojniej. Opony klasy C są tańsze, a zatem odpowiednie dla tych, którzy są w stanie w zamian za niższą cenę tolerować nieco większy hałas. Ta klasyfikacja zastępuje wcześniejsze oznaczenia w kształcie fal i daje kierowcom precyzyjne wskazówki, jaki produkt warto wybrać, aby zapewnić sobie i pasażerom więcej ciszy. Wybierając opony, warto zwrócić uwagę na ten aspekt, szczególnie jeśli dużo czasu spędzasz za kierownicą.