Nexen Winguard Sport 2 SUV 255/70 R15 108 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Nexen Winguard Sport 2 SUV 255/70 R15 108 T - opona zimowa klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
255/70 R15
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
108 (do 1000 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

522 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen Winguard Sport 2 SUV 255/70 R15

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Winguard Sport 2 SUV 255/70 R15 108 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winguard Sport 2 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów, specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe czy przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/70 R15 oraz indeks nośności i prędkości 108 T.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Winguard Sport 2 SUV marki Nexen

Opony zimowe Nexen to rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy w niskich temperaturach. Specjalny kierunkowy bieżnik skutecznie odprowadza wodę i śnieg, poprawiając kontrolę nad pojazdem na śliskich nawierzchniach. Zaawansowana mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność nawet w ekstremalnym chłodzie, co zwiększa przyczepność na śniegu i lodzie.

Opona osobowa oraz SUV – 255/70 R15 108 T

Opony osobowe Nexen to uniwersalne rozwiązanie przeznaczone dla aut miejskich, SUV-ów, samochodów sportowych oraz limuzyn. Zaawansowana konstrukcja wewnętrznych warstw opony zapewnia równomierny rozkład naprężeń w trakcie jazdy, co przekłada się na większą stabilność i dłuższą żywotność ogumienia. Specjalnie zaprojektowane krawędzie bieżnika maksymalizują kontakt z nawierzchnią, istotnie skracając drogę hamowania na mokrych i śliskich drogach. Innowacyjna technologia mieszanki gumowej gwarantuje zachowanie elastyczności w szerokim zakresie temperatur, a przy tym zapewnia wysoką odporność na zużycie i komfortową eksploatację.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 255/70 R15 Winguard Sport 2 SUV

Opony zimowe Nexen Winguard Sport 2 SUV 255 70 R15 108T są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 255/70 R15 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 255 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (70) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 15 cali. Następne oznaczenia (108T) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Nexen Winguard Sport 2 SUV. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1000 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 190 km/h.

Nexen Winguard Sport 2 SUV 255/70 R15

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 25 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/70 R15
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Nexen
Klasa średnia
Model Winguard Sport 2 SUV
Etykieta UE D / C / 73 dB
Indeks nośności 108 (do 1000 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 46323

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winguard Sport 2 SUV?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 255/70 R15 108T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Winguard Sport 2 SUV 255/70 R15 108 T uzyskała wynik: D/C/73 dB - szczegóły poniżej. Dzięki unijnym etykietom na opony, konsumenci mogą łatwo ocenić i porównać produkty różnych firm. Naklejki te zawierają kluczowe informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni, oporach toczenia i hałasie generowanym podczas jazdy, przedstawione w formie czytelnych piktogramów. To sprawia, że nawet osoby nieobeznane z detalami technicznymi mogą świadomie wybierać opony, które najlepiej spełnią ich potrzeby.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Nexen Winguard Sport 2 SUV 255/70 R15 108 T: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa D

Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.