Nexen Roadian CT8 225/65 R16C 112/110 S

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Nexen Roadian CT8 225/65 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Roadian CT8 225/65 R16C 112/110 S objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Roadian CT8 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny symetryczny wzór bieżnika, zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 225/65 R16C.
Nowa opona letnia Roadian CT8 marki Nexen
Opony letnie Nexen są przeznaczone do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając stabilność pojazdu zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Mieszanka gumowa o zwiększonej odporności na przegrzanie przekłada się na lepszą przyczepność i krótszą drogę hamowania, a zoptymalizowany bieżnik symetryczny minimalizuje ryzyko aquaplaningu. Konstrukcja z ograniczoną liczbą nacięć obniża opory toczenia, co wspiera oszczędność paliwa oraz komfort prowadzenia, zwłaszcza na dłuższych trasach.
Opona dostawcza (do busa) – 225/65 R16 112/110 S
Opony dostawcze Nexen w rozmiarze 225/65R16C zostały zaprojektowane do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Wyposażono je w dwa indeksy nośności - osobny dla montażu na pojedynczej feldze oraz dla układu bliźniaczego. Dzięki wszechstronnemu bieżnikowi opony dostawcze zapewniają doskonałą kontrolę i stabilność w zróżnicowanych warunkach drogowych. Dodatkowo ich wzmocniona konstrukcja skutecznie zwiększa odporność na uszkodzenia i zużycie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Nexen 225/65 R16 Roadian CT8
Zadaniem opon letnich Nexen Roadian CT8 225 65 R16C 112/110S jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 225/65 R16 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 225 mm). Kolejne dwie cyfry (65) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 16 cali (40.64 cm). Opona Nexen Roadian CT8 posiada indeks prędkości S (dopuszczalna jazda do 180 km/h) oraz nośności 112/110 (maksymalne obciążenie wynosi 1120 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 12 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/65 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Nexen |
Klasa | średnia |
Model | Roadian CT8 |
Etykieta UE | B / B / 70 dB |
Indeks nośności | 112/110 (do 1120 kg/oponę) |
Indeks prędkości | S (do 180 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C |
Kod produktu | 10863 |
C – co oznaczają symbole w modelu Roadian CT8?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.

Etykieta unijna opon 225/65 R16 112/110S – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Roadian CT8 225/65 R16C 112/110 S uzyskała wynik: B/B/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa B
Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Przyczepność na mokrym to jeden z trzech parametrów ocenianych na etykiecie unijnej opon. Skala od "E" (wcześniej "F" czy nawet "G") do "A" informuje o długości drogi hamowania na asfalcie po opadach, gdzie "A" oznacza najlepszą wydajność. Ciekawostką jest, że od 2021 roku unijne etykiety opon zawierają również kod QR, który prowadzi do europejskiej bazy danych z bardziej szczegółowymi informacjami o każdym modelu opony. Ta innowacja ma na celu zwiększenie przejrzystości i pomom konsumentom w dokonywaniu bardziej świadomych wyborów dotyczących ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Hałas zewnętrzny opony, to nie tylko kwestia komfortu, ale również świadomego wyboru. Na etykiecie unijnej opony, parametr ten jest podawany w decybelach (dB), które precyzyjnie wyjaśniają, jak głośne jest dane ogumienie. Klasyfikacja od A do C pozwala jeszcze łatwiej rozróżnić te, które będą lepszym zakupem. Model zaliczający się do klasy A lub B to gwarancja cichej i przyjemnej jazdy, na co warto zwrócić uwagę przede wszystkim na dłuższych trasach. Pamiętaj, że niższy poziom hałasu zewnętrznego może również przyczynić się do zmniejszenia Twojego stresu i zmęczenia podczas podróży. Wybór produktu o klasie A lub B nie tylko daje większą satysfakcję z poruszania się samochodem, ale też przyczynia się do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie ogólnego szumu powodowanego przez auta, który negatywnie wpływa przede wszystkim na wolno żyjące zwierzęta.