Nexen N'Fera Primus 195/55 R16 87 V FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Nexen N'Fera Primus 195/55 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen N'Fera Primus 195/55 R16 87 V FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model N'Fera Primus stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia, specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa czy zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 195/55 R16 oraz indeks nośności i prędkości 87 V.
Nowa opona letnia N'Fera Primus marki Nexen
Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o wyższych temperaturach powietrza. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia stabilne prowadzenie, natomiast asymetryczny bieżnik z mniejszą liczbą rowków zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią poprawiając przyczepność. Dzięki optymalnej konstrukcji opony letnie Nexen oferują doskonałe osiągi zarówno na suchej, jak i mokrej drodze, co czyni je idealnym wyborem na cieplejsze i słoneczne miesiące.
Opona osobowa – 195/55 R16 87 V
Opony osobowe Nexen to zaawansowane inżynieryjnie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po rodzinne sedany, luksusowe limuzyny i mocne SUV-y. Dzięki wzmocnieniom stalowym w strukturze wewnętrznej wyróżniają się doskonałą stabilnością przy wyższych prędkościach, a starannie opracowany wzór bieżnika zapewnia optymalną przyczepność na różnych nawierzchniach. Innowacyjna mieszanka gumowa przekłada się na niższe opory toczenia, pozwalając obniżyć koszty eksploatacji i cieszyć się komfortową jazdą w każdych warunkach.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Nexen 195/55 R16 N'Fera Primus FR
Opony letnie Nexen N'Fera Primus 195 55 R16 87V zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Oznaczenie rozmiaru 195/55 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 195 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (55) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Opona Nexen N'Fera Primus ma indeks prędkości V pozwalający na jazdę do 240 km/h. Indeks nośności 87 odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu 545 kg na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 195/55 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Nexen |
Klasa | średnia |
Model | N'Fera Primus |
Etykieta UE | C / B / 71 dB |
Indeks nośności | 87 (do 545 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | FR |
Kod produktu | 43354 |
FR – co oznaczają symbole w modelu N'Fera Primus?
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 195/55 R16 87V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen N'Fera Primus 195/55 R16 87 V FR uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Rozporządzenie WE Nr 1222/2009, wprowadzone dla opon samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, wymaga oznakowania każdego produktu indywidualną etykietą. Naklejka ta ocenia opory toczenia, efektywność hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Informacje podane na niej ułatwiają wybór opony, która zapewni optymalne parametry bezpieczeństwa i efektywności energetycznej.

Opór toczenia: klasa C
Opony z niskim oporem toczenia są nie tylko bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa, ale także przyczyniają się do ograniczenia emisji spalin. Na etykiecie unijnej opony oznaczone jako klasa "A" dają największe oszczędności, podczas gdy modele z klasy "E" są mniej ekonomiczne. Kupując opony o wysokiej efektywności paliwowej, możesz zauważyć znaczące zmniejszenie kosztów eksploatacji auta - to rozsądny wybór dla świadomych kierowców.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.