Michelin Primacy 4 225/45 R18 95 Y XL MO (FR)

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Michelin Primacy 4 225/45 R18 95 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
225/45 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

687 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Michelin Primacy 4 225/45 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Primacy 4 225/45 R18 95 Y XL MO (FR) objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Primacy 4 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia, specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 225/45 R18.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Primacy 4 marki Michelin

Opony letnie Michelin przeznaczone do użytku w temperaturach powyżej 7°C zapewniają optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa twardość ogumienia w cieplejszych warunkach, co przekłada się na stabilniejszą jazdę podczas wyprzedzania i pokonywania zakrętów. Dodatkowo twardszy (asymetryczny) bieżnik z mniejszą liczbą nacięć ogranicza opory toczenia, wspierając oszczędność paliwa oraz efektywne hamowanie.

Opona osobowa oraz SUV – 225/45 R18 95 Y

Segment opon Michelin do samochodów osobowych obejmuje kompleksowe rozwiązania dostosowane do wielu typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe SUV-y. Zaawansowana technologia produkcji w połączeniu z precyzyjnym procesem wulkanizacji gwarantuje trwałość i bezpieczeństwo każdego dnia. Wzmocniona struktura wewnętrzna zapobiega deformacjom podczas intensywnego hamowania, a odpowiednio wyprofilowane krawędzie kontaktowe zwiększają stabilność przy dynamicznych manewrach. Innowacyjna kompozycja gumy zapewnia wysoką przyczepność w szerokim zakresie temperatur, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i poprawiając komfort jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Michelin 225/45 R18 Primacy 4 XL MO (FR)

Opony letnie Michelin Primacy 4 225 45 R18 95Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Prezentowany rozmiar 225/45 R18 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (225) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (45) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 18). Opony Michelin Primacy 4 mają indeks szybkości Y (oznaczający maksymalną prędkość wynoszącą 300 km/h) i indeks nośności 95 (dopuszczający obciążenie równe 690 kg na oponę).

Michelin Primacy 4 225/45 R18 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 43 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/45 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Michelin
Klasa premium
Model Primacy 4
Etykieta UE A / B / 68 dB
Indeks nośności 95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak ((FR))
Homologacja Tak (MO)
Oznaczenia XL, MO, (FR)
Kod produktu 38314

XL, MO, (FR) – co oznaczają symbole w modelu Primacy 4?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • MO / Homologacja (MO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • (FR) / Rozwiązanie to ma formę delikatnego zgrubienia na ścianie bocznej opony, które lekko osłania felgę, chroniąc ją przed drobnymi uszkodzeniami. Jest to idealne rozwiązanie do codziennej jazdy, zapewniające dodatkową ochronę podczas manewrów blisko krawężników i innych przeszkód.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, MO, (FR)

Etykieta unijna opon 225/45 R18 95Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Primacy 4 225/45 R18 95 Y XL MO (FR) uzyskała wynik: A/B/68 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa A Przyczepność: klasa B Hałas: 68 decybeli
Etykieta UE opony Michelin Primacy 4 225/45 R18 95 Y: opór toczenia – A, hamowanie – B, hałas – 68 dB

Opór toczenia: klasa A

Etykieta unijna opon przedstawia klasę efektywności paliwowej, od A do E - to ona bezpośrednio wpływa na zużycie paliwa w Twoim pojeździe. Lepsza klasa oznacza niższe opory toczenia, co jest równoznaczne z bardziej ekonomiczną jazdą. Ogumienie z klasą A zapewnia najmniejsze zużycie paliwa, co jest korzystne zarówno dla portfela kierowców, jak i dla środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Przyczepność na mokrej nawierzchni, przedstawiona na etykiecie unijnej opony, jest ważnym parametrem dla każdego kierowcy pragnącego zachować bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych. Skala oceny przyczepności, od "A" do "E" (dawniej "G"), z "A" wskazującą na najkrótszą drogę hamowania, jest istotnym wskaźnikiem wydajności produktu. Różnice między modelami mogą być znaczące, szczególnie w odniesieniu do długości drogi hamowania, co ma fundamentalne znaczenie podczas deszczu lub innych niepewnych warunków. Warto zwrócić uwagę, że opona z oceną "A" może zatrzymać samochód kilka lub kilkanaście metrów wcześniej niż model z najniższą i najgorszą w swojej klasie oceną przy prędkości 80 km/h. Dlatego też, wybór opon z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do znacznie większego bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny: 68 decybeli

Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.