Pirelli P Zero 225/45 R18 95 Y XL MO PNCS PZ4/SC

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Pirelli P Zero 225/45 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Pirelli P Zero 225/45 R18 95 Y XL MO PNCS PZ4/SC objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model P Zero stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą innowacyjny asymetryczny układ bieżnika, głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning czy wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury. Prezentowana opona marki Pirelli została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 95 (do 690 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia P Zero marki Pirelli
Opony letnie Pirelli najlepiej sprawdzają się w temperaturach powyżej 7°C, zapewniając doskonałe właściwości trakcyjne i wysoki poziom bezpieczeństwa. Specjalna mieszanka gumowa umożliwia efektywne prowadzenie pojazdu na zróżnicowanych nawierzchniach, a obniżone opory toczenia sprzyjają oszczędności paliwa. Dodatkowo zoptymalizowana rzeźba bieżnika poprawia stabilność podczas dynamicznych manewrów, przekładając się na większy komfort jazdy w mieście i na dłuższych trasach.
Opona osobowa oraz SUV – 225/45 R18 95 Y
Opony osobowe Pirelli sprawdzają się w szerokiej gamie pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po eleganckie limuzyny i SUV-y. Dzięki wysokiej przyczepności i pewnej stabilności zapewniają komfortową jazdę w każdych warunkach pogodowych. Starannie dopracowana konstrukcja bieżnika ogranicza opory toczenia, wspierając niższe zużycie paliwa i redukcję emisji spalin. Dodatkowo, optymalna mieszanka gumowa gwarantuje trwałość oraz równowagę między bezpieczeństwem a ekonomiczną eksploatacją, co czyni opony te niezawodnym wyborem na co dzień.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Pirelli 225/45 R18 P Zero XL MO PNCS PZ4/SC
Opony letnie Pirelli P Zero 225 45 R18 95Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Rozmiar 225/45 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 45 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Pirelli P Zero mają indeks nośności 95 oraz prędkości Y. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością nie większą niż 300 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 690 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 28 szt. (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/45 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Pirelli |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Etykieta UE | C / A / 67 dB |
Indeks nośności | 95 (do 690 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Homologacja | Tak (MO-S) |
Oznaczenia | XL, MO-S, PNCS, PZ4/SC |
Kod produktu | 62511 |
XL, MO-S, PNCS, PZ4/SC – co oznaczają symbole w modelu P Zero?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- MO-S / Homologacja (MO-S) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- PNCS / Technologia wykorzystująca warstwę pianki poliuretanowej umieszczonej wewnątrz opony i redukująca hałas generowany przez jej ruch obrotowy (ang. Pirelli Noise Cancelling System). Dzięki niej znacząco poprawia się komfort akustyczny w kabinie pojazdu, zwiększając wygodę podróży zarówno kierowców, jak i pasażerów.
- PZ4/SC / S.C. (z ang. Sport Car) to jeden z dwóch wariantów bieżnika PZ4, czyli kolejnej generacji niezwykle popularnego i lubianego modelu P Zero marki Pirelli. Jego konstrukcja zapewnia maksymalną przyczepność i precyzję prowadzenia w celu zapewnienia maksymalnej satysfakcji z jazdy autem.

Etykieta unijna opon 225/45 R18 95Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Pirelli P Zero 225/45 R18 95 Y XL MO PNCS PZ4/SC uzyskała wynik: C/A/67 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach to narzędzie ułatwiające kierowcom wybór odpowiedniego ogumienia. Dostarcza kluczowych informacji o przyczepności na mokrej nawierzchni, generowanym hałasie oraz zużyciu paliwa. Każde ogumienie sprzedawana w Unii Europejskiej musi posiadać taką etykietę. Pozwala to na szybkie i łatwe porównanie różnych modeli, ułatwiając trafny wybór.

Opór toczenia: klasa C
Niski opór toczenia oznacza mniejsze zapotrzebowanie na energię do przemieszczania się pojazdu, co bezpośrednio obniża zużycie paliwa oraz emisję CO2 do atmosfery. Wybierając opony z lepszymi ocenami efektywności paliwowej na etykiecie, kierowcy mogą znacznie przyczynić się do ochrony środowiska, jednocześnie zmniejszając koszty eksploatacji samochodu. Inwestycja w opony klasy A to krok w stronę zrównoważonej jazdy i ekologicznej świadomości.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.
Hałas zewnętrzny: 67 decybeli
Zewnętrzny hałas toczenia opon to ważny parametr dla kierowców ceniących spokojną jazdę. Wartość tego parametru, podawana na etykiecie unijnej opony, mieści się w zakresie od 67 do 78 decybeli (dB). Wszystkie nowe wyroby są klasyfikowane od A do C, gdzie ocena A reprezentuje ogumienie najcichsze, zapewniające największy komfort jazdy. Ten czynnik, mierzony przy prędkości 80 km/h, informuje o poziomie szumu emitowanym przez oponę na zewnątrz, co przekłada się również na ogólne doznania z poruszania się. Różnica 3 decybeli może znacząco na to wpłynąć, co warto mieć na uwadze, kupując nowy komplet kół do auta.