Michelin Pilot Sport 5 255/40 R18 99 Y XL * FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Michelin Pilot Sport 5 255/40 R18 99 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
255/40 R18
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
99 (do 775 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
A / B / 72 dB
XL, *, FR

Cena za sztukę

885 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Michelin Pilot Sport 5 255/40 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Sport 5 255/40 R18 99 Y XL * FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Sport 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 99 (do 775 kg na oponę) oraz rozmiar 255/40 R18.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Pilot Sport 5 marki Michelin

Opony letnie Michelin wyróżnia specjalna mieszanka gumowa, przystosowana do wysokich temperatur, dzięki czemu zachowują trwałość oraz optymalną twardość w upalne dni. Asymetryczny bieżnik o ograniczonej liczbie nacięć i rowków zapewnia doskonałą przyczepność, nawet podczas deszczu, a krótsza droga hamowania gwarantuje bezpieczeństwo i skuteczność w zróżnicowanych warunkach pogodowych.

Opona osobowa oraz SUV – 255/40 R18 99 Y

Opony osobowe Michelin sprawdzają się w szerokiej gamie pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po eleganckie limuzyny i SUV-y. Dzięki wysokiej przyczepności i pewnej stabilności zapewniają komfortową jazdę w każdych warunkach pogodowych. Starannie dopracowana konstrukcja bieżnika ogranicza opory toczenia, wspierając niższe zużycie paliwa i redukcję emisji spalin. Dodatkowo, optymalna mieszanka gumowa gwarantuje trwałość oraz równowagę między bezpieczeństwem a ekonomiczną eksploatacją, co czyni opony te niezawodnym wyborem na co dzień.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Michelin 255/40 R18 Pilot Sport 5 XL * FR

Opony letnie Michelin Pilot Sport 5 255 40 R18 99Y zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba rozmiaru 255/40 R18 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 255 mm). Kolejne dwie cyfry (40) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianego ogumienia wynosi 18 cali (45.72 cm). Opony Michelin Pilot Sport 5 posiadają indeks nośności 99 oraz prędkości Y. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną szybkością do 300 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 775 kilogramów.

Michelin Pilot Sport 5 255/40 R18 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/40 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Michelin
Klasa premium
Model Pilot Sport 5
Etykieta UE A / B / 72 dB
Indeks nośności 99 (do 775 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (*)
Oznaczenia XL, *, FR
Kod produktu 57890

XL, *, FR – co oznaczają symbole w modelu Pilot Sport 5?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • * / Homologacja (*) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą BMW. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, *, FR

Etykieta unijna opon 255/40 R18 99Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Sport 5 255/40 R18 99 Y XL * FR uzyskała wynik: A/B/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Spalanie paliwa: klasa A Przyczepność: klasa B Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Michelin Pilot Sport 5 255/40 R18 99 Y: opór toczenia – A, hamowanie – B, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa A

Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdująca się na unijnej etykiecie opony, jest kluczowa dla kierowców poszukujących nie tylko wydajnego, ale przede wszystkim bezpiecznego ogumienia. Skala od "A" do "E" (kiedyś kończąca się na "F" oraz "G") pozwala na szybką orientację w wydajności hamowania opony na mokrych powierzchniach. Wyższa klasa, symbolizująca krótszą drogę hamowania, oznacza lepszą reakcję opony w sytuacjach awaryjnych. Choć różnice między poszczególnymi notami są istotne, należy pamiętać, że każdorazowo wybór opony powinien być podyktowany indywidualnymi potrzebami i warunkami eksploatacji pojazdu, z uwzględnieniem wszystkich kwestii bezpieczeństwa oraz stylu jazdy.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.