Michelin Pilot Sport 4 S 235/40 R18 95 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Michelin Pilot Sport 4 S 235/40 R18 95 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/40 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE

Cena za sztukę

729 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Michelin Pilot Sport 4 S 235/40 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Sport 4 S 235/40 R18 95 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Sport 4 S stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 95 (do 690 kg na oponę) oraz rozmiar 235/40 R18.

letnia osobowa

Nowa opona letnia Pilot Sport 4 S marki Michelin

Opony letnie Michelin zostały opracowane z myślą o cieplejszych porach roku. Asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć poprawia precyzję prowadzenia i zmniejsza opory toczenia, a jego konstrukcja skutecznie odprowadza wodę, ograniczając ryzyko poślizgu na mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia stabilność jazdy i przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.

Opona osobowa – 235/40 R18 95 Y

Opony osobowe Michelin sprawdzają się w szerokiej gamie pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po eleganckie limuzyny i SUV-y. Dzięki wysokiej przyczepności i pewnej stabilności zapewniają komfortową jazdę w każdych warunkach pogodowych. Starannie dopracowana konstrukcja bieżnika ogranicza opory toczenia, wspierając niższe zużycie paliwa i redukcję emisji spalin. Dodatkowo, optymalna mieszanka gumowa gwarantuje trwałość oraz równowagę między bezpieczeństwem a ekonomiczną eksploatacją, co czyni opony te niezawodnym wyborem na co dzień.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Michelin 235/40 R18 Pilot Sport 4 S XL FR

Zadaniem opon letnich Michelin Pilot Sport 4 S 235 40 R18 95Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 235/40 R18 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 235 mm). Kolejne dwie cyfry (40) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 18 cali (45.72 cm). Opona Michelin Pilot Sport 4 S posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 95 (maksymalne obciążenie wynosi 690 kg na jedną oponę).

Michelin Pilot Sport 4 S 235/40 R18 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/40 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Michelin
Klasa premium
Model Pilot Sport 4 S
Etykieta UE D / B / 71 dB
Indeks nośności 95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, DT1, Y301, ZR, FR
Kod produktu 19844

XL, DT1, Y301, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Pilot Sport 4 S?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • DT1 / Oznaczenie to wskazuje na oponę, która różni się od standardowego modelu pod względem mieszanki gumy lub wzoru bieżnika. Dzięki modyfikacjom opony te dostosowane są do specyficznych warunków jazdy lub wymagań pojazdu, oferując lepszą przyczepność, trwałość lub inne optymalne parametry.
  • Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, DT1, Y301, ZR, FR

Etykieta unijna opon 235/40 R18 95Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Sport 4 S 235/40 R18 95 Y XL FR uzyskała wynik: D/B/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna została wprowadzona w 2012 roku, aby ułatwić konsumentom wybór optymalnych opon. Prezentuje ona kluczowe informacje techniczne dotyczące każdego modelu dostępnego na rynku. Zawiera ocenię ekonomii jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu zewnętrznego. Dzięki temu kierowcy mogą świadomie kupować produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom pod względem bezpieczeństwa, oszczędności paliwa i komfortu akustycznego.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Michelin Pilot Sport 4 S 235/40 R18 95 Y: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa D

Różnice w zużyciu paliwa między oponami reprezentującymi różne klasy efektywności paliwowej mogą być znaczące. Ogumienie klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa w porównaniu do tego z klasy E. Etykieta unijna określająca ten parametr podkreśla wagę wyboru opon o wysokiej jakości - zatem warto zwrócić na nią uwagę podczas zakupu.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Opony z lepszą klasą przyczepności mogą przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, dzięki efektywniejszemu przenoszeniu siły hamowania. Pięciostopniowa skala od "A" do "E" (wcześniej siedmiostopniowa, zawierająca jeszcze oceny "F" oraz "G") informuje o tym, jak szybko ogumienie zatrzyma pojazd na mokrej drodze. Warto pamiętać, że wybór opony o wyższej klasie w kwestii tego parametru może też oznaczać korzyści dla środowiska i portfela długoterminowo. Przy wyborze konkretnego produktu, rozważ więc nie tylko hamowanie, ale również aspekty ekonomiczne i ekologiczne, które mogą mieć długofalowy wpływ na otoczenie i komfort poruszania się po drogach.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.