Michelin Pilot Alpin 5 SUV 305/40 R21 113 V XL NC0 FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Michelin Pilot Alpin 5 SUV 305/40 R21 113 V - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
305/40 R21
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
113 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / D / 73 dB
XL, NC0, 3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

1201 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV 305/40 R21

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV 305/40 R21 113 V XL NC0 FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Alpin 5 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF), mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach czy konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 113 (do 1150 kg na oponę).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Pilot Alpin 5 SUV marki Michelin

Ogumienie zimowe zostało zaprojektowane z myślą o bezpiecznej jeździe w chłodniejsze dni, gdy średnia temperatura spada poniżej 7°C. Kierunkowy bieżnik opon zimowych Michelin umożliwia efektywne radzenie sobie z trudnymi warunkami, takimi jak śnieg czy lód. Specjalna mieszanka gumowa pozostaje elastyczna nawet przy dużym mrozie, co przekłada się na znakomitą przyczepność i lepszą stabilność pojazdu.

Opona osobowa oraz SUV – 305/40 R21 113 V

Opony osobowe Michelin zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Michelin 305/40 R21 Pilot Alpin 5 SUV XL NC0 FR

Celem opon zimowych Michelin Pilot Alpin 5 SUV 305 40 R21 113V jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba w rozmiarze 305/40 R21 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 305 mm). Wysokość profilu to 40, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 21 cali. Model Michelin Pilot Alpin 5 SUV posiada indeks nośności 113 mówiący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1150 kg oraz indeks prędkości V zezwalający na jazdę do 240 km/h.

Michelin Pilot Alpin 5 SUV 305/40 R21 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 305/40 R21
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Michelin
Klasa premium
Model Pilot Alpin 5 SUV
Etykieta UE C / D / 73 dB
Indeks nośności 113 (do 1150 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Homologacja Tak (NC0)
Oznaczenia XL, NC0, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 53657

XL, NC0, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Pilot Alpin 5 SUV?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • NC0 / Homologacja (NC0) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Porsche. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, NC0, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 305/40 R21 113V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV 305/40 R21 113 V XL NC0 FR uzyskała wynik: C/D/73 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa D Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV 305/40 R21 113 V: opór toczenia – C, hamowanie – D, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór opon o dobrej efektywności paliwowej to decyzja, która przynosi korzyści zarówno dla portfela, jak i dla środowiska. Opony z klasy "A" na etykiecie unijnej w tym zakresie oferują najniższy opór toczenia, co znacząco redukuje zużycie paliwa oraz emisję spalin. Modele te są idealnym wyborem dla kierowców szukających oszczędności i chcących jednocześnie działać na rzecz ochrony środowiska. Z kolei opony z klasy "E" mogą znacząco zwiększać koszty eksploatacji pojazdu.

Hamowanie na mokrym: klasa D

Etykieta unijna umożliwia ocenę przyczepności opon na mokrej nawierzchni, przyznając symbol od "A" do "E". Interesującym aspektem jest fakt, że do 07.2021 roku praktycznie nie stosowano klasy "D", co ułatwiało wykazanie różnic między oponami o wyższej i niższej wydajności. Produkty z symbolem "G" ze względu na ich niską wydajność nie są obecnie dopuszczane do sprzedaży, co podkreśla zaangażowanie w standardy bezpieczeństwa. Hamowanie na mokrej nawierzchni jest mierzone przez drogę przebytą przez pojazd do całkowitego zatrzymania się, a także siłę tarcia, co daje realny obraz możliwości ogumienia w deszczowe dni. Znajomość tego parametru jest kluczowa, ale warto pamiętać, że pełen obraz bezpieczeństwa produktu wyłania się dopiero po uwzględnieniu wszystkich aspektów opony, takich jak trwałość, hałas, czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.