Michelin Pilot Alpin 5 SUV 275/50 R20 113 V XL MO FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV 275/50 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV 275/50 R20 113 V XL MO FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Alpin 5 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów, mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 275/50 R20 oraz podwyższony indeks nośności 113 (do 1150 kg na oponę).
Nowa opona zimowa Pilot Alpin 5 SUV marki Michelin
Opony zimowe projektowane są z myślą o ekstremalnych warunkach pogodowych, wspierając bezpieczeństwo na śniegu i lodzie. Wyposażone w liczne lamele oraz głębokie kanały odprowadzające wodę, poprawiają trakcję na śliskich i mokrych nawierzchniach. Elastyczna mieszanka gumowa opon Michelin zwiększa przyczepność nawet w temperaturach poniżej zera, wspierając stabilność i kontrolę nad pojazdem niezależnie od warunków na drodze.
Opona osobowa oraz SUV – 275/50 R20 113 V
Segment opon osobowych Michelin obejmuje zaawansowane produkty inżynieryjne przeznaczone dla różnorodnych pojazdów drogowych - od niewielkich aut miejskich po dynamiczne sedany, rodzinne minivany i eleganckie SUV-y. Wzmocniona konstrukcja barku zapewnia precyzyjne prowadzenie podczas wykonywania skomplikowanych manewrów, a zoptymalizowana sieć kanałów odprowadzających wodę minimalizuje ryzyko poślizgu. Nowoczesna mieszanka gumowa z domieszką krzemionki gwarantuje zachowanie odpowiednich parametrów trakcyjnych, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i zmniejszając opory toczenia.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Michelin 275/50 R20 Pilot Alpin 5 SUV XL MO FR
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 SUV 275 50 R20 113V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Prezentowany rozmiar 275/50 R20 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (275) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (50) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 20). Opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV mają indeks szybkości V (oznaczający maksymalną prędkość wynoszącą 240 km/h) i indeks nośności 113 (dopuszczający obciążenie równe 1150 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 95 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 275/50 R20 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Michelin |
Klasa | premium |
Model | Pilot Alpin 5 SUV |
Etykieta UE | B / B / 69 dB |
Indeks nośności | 113 (do 1150 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (MO) |
Oznaczenia | XL, MO, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 1936 |
XL, MO, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Pilot Alpin 5 SUV?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- MO / Homologacja (MO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 275/50 R20 113V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV 275/50 R20 113 V XL MO FR uzyskała wynik: B/B/69 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, wprowadzone w celu ułatwienia porównywania opon, zawierają istotne dane. Są to: wpływa na zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Te informacje, prezentowane w standardowy sposób, pomagają kierowcom szybko ocenić, które opony najlepiej zaspokoją ich potrzeby w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Opór toczenia: klasa B
Opony z klasą "A" na etykiecie unijnej wyróżniają się niskim oporem toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu, wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej nie tylko oszczędzamy na kosztach eksploatacji pojazdu, ale także aktywnie przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Wybór opon z myślą o zmniejszeniu hałasu zewnętrznego to nie tylko krok ku zwiększeniu komfortu jazdy, ale również istotny element ochrony środowiska. Unijna etykieta dołączona do produktu zawiera kluczowe informacje o poziomie hałasu generowanego przez ogumienie, co pozwala kierowcom świadomie wybrać modele optymalne zarówno dla siebie, jak i dla otoczenia. Parametr ten jest wyrażany w decybelach (dB) i przedstawiany za pomocą piktogramu z falą dźwiękową oraz literami. A lub B oznacza cichszą oponę, zaś C - nieco głośniejszą. Ciekawostką jest to, że nawet niewielka redukcja głośności opon może znacząco obniżyć ogólny poziom szumu w miastach, przyczyniając się do stworzenia spokojniejszego i zdrowszego środowiska dla mieszkańców. Wybierając opony z klasyfikacją A lub B, nie tylko zyskujesz na przyjemności z jazdy, ale również wspierasz inicjatywy ekologiczne, zmniejszając hałas w obszarach zabudowanych lub tam, gdzie żyją dzikie zwierzęta.