Michelin Pilot Alpin 5 SUV 255/55 R19 111 V XL N0
Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV 255/55 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin Pilot Alpin 5 SUV 255/55 R19 111 V XL N0 objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Pilot Alpin 5 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach, specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika czy oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 111 (do 1090 kg na oponę).
Nowa opona zimowa Pilot Alpin 5 SUV marki Michelin
Opony zimowe Michelin charakteryzują się specjalną konstrukcją bieżnika oraz mieszanką gumową dostosowaną do niskich temperatur. Dodatek krzemionki zapobiega twardnieniu, co zwiększa elastyczność i poprawia przyczepność na śliskich nawierzchniach. Liczne nacięcia i lamele skutecznie odprowadzają wodę, śnieg i błoto pośniegowe, co ułatwia kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach.
Opona osobowa oraz SUV – 255/55 R19 111 V
Opony osobowe Michelin to uniwersalne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w różnych typach pojazdów - od małych aut miejskich, przez rodzinne sedany, aż po luksusowe SUV-y. Wyróżniają się wysoką przyczepnością na zróżnicowanych nawierzchniach i pomagają obniżyć zużycie paliwa. Nowoczesne technologie zastosowane w oponach osobowych zapewniają komfort akustyczny i stabilne prowadzenie. Dodatkowo ich solidna konstrukcja gwarantuje niezawodne parametry użytkowe w każdych warunkach - od krótkich dojazdów w mieście po długie rodzinne podróże.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Michelin 255/55 R19 Pilot Alpin 5 SUV XL N0
Opony zimowe Michelin Pilot Alpin 5 SUV 255 55 R19 111V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Oznaczenie 255/55 R19 wskazuje kolejno szerokość bieżnika 255 mm, profil równy 55% tej szerokości oraz średnicę osadzenia 19 cali ( 48.26 cm). Indeks nośności 111 odpowiada maksymalnemu obciążeniu 1090 kg na oponę, a indeks prędkości V dopuszcza jazdę z prędkością do 240 km/h.
Parametry oferty
| Stan | fabrycznie nowe |
|---|---|
| Jakość | 100% oryginalne |
| Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
| Rok produkcji | 2024/2025 |
| Gwarancja | 5 lat |
| Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
| Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
| Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
| Dostępność | ostatnie 18 szt. (od ręki) |
| Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
| Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
| Rozmiar | 255/55 R19 |
|---|---|
| Sezon | opony zimowe |
| Przeznaczenie | auta 4x4 |
| Producent | Michelin |
| Klasa | premium |
| Model | Pilot Alpin 5 SUV |
| Etykieta UE | C / C / 70 dB |
| Indeks nośności | 111 (do 1090 kg/oponę) |
| Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
| Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
| Wzmocnienie | Tak (XL) |
| Homologacja | Tak (N0) |
| Oznaczenia | XL, N0, 3PMSF, M+S |
| Kod produktu | 1911 |
XL, N0, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Pilot Alpin 5 SUV?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- N0 / Homologacja (N0) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Porsche. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Etykieta unijna opon 255/55 R19 111V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV 255/55 R19 111 V XL N0 uzyskała wynik: C/C/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach umożliwia łatwe porównanie produktów poprzez informowanie o trzech kluczowych parametrach. To: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i poziom hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja prezentowana jest na skali od A do E dla dwóch pierwszych kryteriów, natomiast szum podczas jazdy jest oceniany od A do C, dodatkowo wskazywany w decybelach i przez maksymalnie trzy fale. Te informacje ułatwiają dobór optymalnego ogumienia.
Opór toczenia: klasa C
Dzięki etykiecie unijnej na oponach, kierowcy mają prosty dostęp do informacji o spalaniu paliwa. Kolorowa skala od A do E pozwala na szybką ocenę, która opona jest bardziej ekonomiczna. Wybór ogumienia z oceną A (zielony) oznacza największe oszczędności paliwowe, co jest ważne zarówno dla portfela, jak i dla środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.