Michelin CrossClimate 3 Sport 215/40 R18 89 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Michelin CrossClimate 3 Sport 215/40 R18 89 Y - opona całoroczna klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
215/40 R18
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
89 (do 580 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / A / 72 dB
XL, 3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

629 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Michelin CrossClimate 3 Sport 215/40 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Michelin CrossClimate 3 Sport 215/40 R18 89 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model CrossClimate 3 Sport stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak symbol 3PMSF informujący o wysokiej efektywności w niskich temperaturach, efektywny system drenażu zapewniający kontrolę na mokrej nawierzchni czy technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury. Prezentowana opona marki Michelin została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 89 (do 580 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna CrossClimate 3 Sport marki Michelin

Opony całoroczne Michelin zaprojektowane do użytku w różnych warunkach pogodowych, są idealne dla kierowców w strefach o umiarkowanym klimacie. Kierunkowy bieżnik dzieli się na część przeznaczoną do jazdy po suchej nawierzchni oraz część przystosowaną do warunków zimowych, co czyni je wszechstronnym wyborem. Choć mieszanka gumowa opon całorocznych nie dorównuje specjalistycznym oponom sezonowym w ekstremalnych temperaturach, zapewnia solidne osiągi w większości warunków spotykanych na naszych drogach.

Opona osobowa oraz SUV – 215/40 R18 89 Y

Opony osobowe Michelin to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Michelin 215/40 R18 CrossClimate 3 Sport XL FR

Celem opon wielosezonowych Michelin CrossClimate 3 Sport 215 40 R18 89Y jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 215/40 R18 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (215) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (40) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 18). Następne oznaczenia (89 oraz Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Michelin CrossClimate 3 Sport. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 580 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 300 km/h.

Michelin CrossClimate 3 Sport 215/40 R18 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/40 R18
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Michelin
Klasa premium
Model CrossClimate 3 Sport
Etykieta UE C / A / 72 dB
Indeks nośności 89 (do 580 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 63755

XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu CrossClimate 3 Sport?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 215/40 R18 89Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Michelin CrossClimate 3 Sport 215/40 R18 89 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon, obowiązująca od listopada 2012 roku, jest wymagana na wszystkich sprzedawanych modelach ogumienia w UE. Informuje o kluczowych parametrach, takich jak opory toczenia, droga hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki tym informacjom kierowcy mogą świadomie wybierać produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i efektywności energetycznej.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Michelin CrossClimate 3 Sport 215/40 R18 89 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna na oponach, z segmentem w lewym górnym rogu określającym spalanie paliwa, jest nieocenioną wskazówką dla oszczędnych kierowców. Opony klasy A (zielony) zapewniają największe oszczędności paliwowe, przyczyniając się tym samym do redukcji emisji spalin, podczas gdy klasy E (czerwony) są najmniej wydajne pod tym względem. Dokonując świadomego wyboru wpływasz nie tylko na stan swojego portfela, ale i na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Ciekawym aspektem hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, jak informuje etykieta unijna, jest jego innowacyjny sposób pomiaru. W procesie testowania, samochód przejeżdża obok mikrofonów rozmieszczonych w odległości 7,5 metra od środka toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Ta precyzyjna metoda pozwala na dokładne określenie limit hałasu generowanego przez ogumienie podczas jazdy. Wyroby z oznaczeniem jednej fali (lub literą A tudzież B) na naklejce emitują najmniej szumów i są uznawane za najbardziej przyjazne dla środowiska. To nie tylko przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego, ale także podnosi komfort jazdy w cichych samochodach elektrycznych. Warto podkreślić, że wszystkie opony dostępne na rynku spełniają obowiązujące normy głośności, jednak te z niższym jej poziomem stanowią wybór preferowany przez świadomych ekologicznie konsumentów i producentów pojazdów, dążących do harmonii z otoczeniem naturalnym.