Maxxis WP-05 ArcticTrekker 185/55 R16 87 H XL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Maxxis WP-05 ArcticTrekker 185/55 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis WP-05 ArcticTrekker 185/55 R16 87 H XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model WP-05 ArcticTrekker stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach, homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle) czy elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 87 (do 545 kg na oponę).
Nowa opona zimowa WP-05 ArcticTrekker marki Maxxis
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii opony zimowe Maxxis zwiększają bezpieczeństwo na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Kierunkowy bieżnik z gęstą siecią lameli poprawia trakcję, a elastyczna mieszanka gumowa wspiera lepsze prowadzenie pojazdu. Wzmocnione krawędzie bieżnika poprawiają stabilność podczas dynamicznych manewrów i jazdy po krętych trasach.
Opona osobowa – 185/55 R16 87 H
Opony osobowe Maxxis reprezentują najnowsze osiągnięcia inżynierii materiałowej, oferując rozwiązania dostosowane do różnorodnych pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po potężne SUV-y i luksusowe sedany. Wielowarstwowa konstrukcja z zaawansowanymi komponentami polimerowymi zapewnia doskonałą stabilność podczas manewrów, a precyzyjnie zaprojektowany układ bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Dzięki zoptymalizowanej mieszance gumowej z dodatkiem krzemionki opony gwarantują niższe opory toczenia, co bezpośrednio przekłada się na oszczędność paliwa i zmniejszoną emisję CO2 podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Maxxis 185/55 R16 WP-05 ArcticTrekker XL
Opony zimowe Maxxis WP-05 ArcticTrekker 185 55 R16 87H są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 185/55 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 185 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (55) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Następne oznaczenia (87H) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Maxxis WP-05 ArcticTrekker. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 545 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 210 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 szt. (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 185/55 R16 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Maxxis |
Klasa | ekonomiczna |
Model | WP-05 ArcticTrekker |
Etykieta UE | D / C / 69 dB |
Indeks nośności | 87 (do 545 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 33480 |
XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu WP-05 ArcticTrekker?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 185/55 R16 87H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis WP-05 ArcticTrekker 185/55 R16 87 H XL uzyskała wynik: D/C/69 dB - szczegóły poniżej. Dzięki unijnym etykietom na opony, konsumenci mogą łatwo ocenić i porównać produkty różnych firm. Naklejki te zawierają kluczowe informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni, oporach toczenia i hałasie generowanym podczas jazdy, przedstawione w formie czytelnych piktogramów. To sprawia, że nawet osoby nieobeznane z detalami technicznymi mogą świadomie wybierać opony, które najlepiej spełnią ich potrzeby.

Opór toczenia: klasa D
Klasyfikacja efektywności paliwowej opon, od A do E, odzwierciedla bezpośrednio zużycie paliwa w samochodach mających je na swoich kołach. Różnica między ogumieniem klasy najniższej oraz najwyższej może wynosić kilka litrów na każde 1000 kilometrów przejechanej trasy. Opony z niższym oporem toczenia (klasa A) pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym zbiorniku paliwa, co jest kluczowe dla zmniejszenia emisji spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.