Maxxis WP-05 ArcticTrekker 175/60 R15 81 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis WP-05 ArcticTrekker 175/60 R15 81 T - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
175/60 R15
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
81 (do 462 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
D / C / 69 dB
3PMSF, M+S

Cena za sztukę

244 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis WP-05 ArcticTrekker 175/60 R15

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis WP-05 ArcticTrekker 175/60 R15 81 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model WP-05 ArcticTrekker stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach, charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej czy konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 81 T oraz rozmiar 175/60 R15.

zimowa osobowa

Nowa opona zimowa WP-05 ArcticTrekker marki Maxxis

Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o zachowaniu przyczepności w niskich temperaturach i trudnych warunkach pogodowych. Zwiększona zawartość krzemionki w mieszance gumowej opon Maxxis pozwala utrzymać elastyczność na mrozie, poprawiając stabilność jazdy w ostrych zakrętach. Głębokie rowki i nacięcia w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, wspierając przyczepność i kontrolę nad pojazdem na śliskich nawierzchniach.

Opona osobowa – 175/60 R15 81 T

Opony osobowe Maxxis to najchętniej wybierany segment ogumienia, projektowany tak, aby sprostać potrzebom zarówno miejskich kompaktów, jak i luksusowych limuzyn. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom konstrukcyjnym znacząco ograniczają opory toczenia, przekładając się na odczuwalnie niższe spalanie paliwa. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa zapewnia doskonałe osiągi w różnych warunkach drogowych, a wzmocniona struktura bieżnika przedłuża żywotność opony. W rezultacie kierowcy otrzymują bezpieczne, komfortowe i trwałe rozwiązanie, gwarantujące pewną trakcję w każdej sytuacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 175/60 R15 WP-05 ArcticTrekker

Zadaniem opon zimowych Maxxis WP-05 ArcticTrekker 175 60 R15 81T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 175/60 R15 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 175 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (60) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 15 cali. Opony Maxxis WP-05 ArcticTrekker mają indeks szybkości T (oznaczający dopuszczalną prędkość = 190 km/h) i indeks nośności 81 (wskazujący maksymalne obciążenie = 462 kg/oponę).

Maxxis WP-05 ArcticTrekker 175/60 R15

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 175/60 R15
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Maxxis
Klasa ekonomiczna
Model WP-05 ArcticTrekker
Etykieta UE D / C / 69 dB
Indeks nośności 81 (do 462 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 33469

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu WP-05 ArcticTrekker?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 175/60 R15 81T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis WP-05 ArcticTrekker 175/60 R15 81 T uzyskała wynik: D/C/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobna do tych na sprzęcie AGD/RTV, jest niezwykle pomocna przy wyborze ogumienia. Ułatwia porównanie podstawowych właściwości, takich jak opory toczenia, przyczepność na mokrych nawierzchniach i poziom hałasu. Klasyfikacje dla dwóch pierwszych z wymienionych parametrów mieszczą się w zakresie A do E. Hałas zaprezentowano symbolami od A do C oraz w skali od 1 do 3 fal, z dodatkową wartością w dB, co ułatwia podjęcie świadomej decyzji zakupowej.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Maxxis WP-05 ArcticTrekker 175/60 R15 81 T: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa D

Unijna etykieta dostarcza istotnych informacji o efektywności paliwowej opon. Modele z klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, oferują największe oszczędności paliwa, a co za tym idzie - również pieniędzy. Warto wiedzieć, że wybierając opony o lepszej klasie, nie tylko zmniejszasz spalanie, ale także przyczyniasz się do ograniczenia emisji spalin, co ma pozytywny wpływ na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Etykieta unijna dostarcza istotnych informacji, między innymi o przyczepności opon na mokrej nawierzchni, oceniając ich wydajność w kluczowym aspekcie bezpieczeństwa - hamowaniu. Do wyznaczenia klasy przyczepności mierzy się zarówno drogę hamowania, jak i siłę tarcia gumy o mokrą nawierzchnię, a wyniki porównuje się z modelem referencyjnym. Produkty otrzymują ocenę od "A" do "E", gdzie pierwsze litery alfabetu oznaczają krótszą drogę hamowania. Ważne jest zauważenie, że jeszcze niedawno celowo nie stosowało się w skali "D", co podkreślało różnicę pomiędzy ogumieniem o wyższej wydajności. Wyroby ze stopniem "G" (na etykiecie sprzed VII 2021 roku), uznane za niebezpieczne, nie są obecnie wprowadzane na rynek. Wybierając nowy komplet, warto więc kierować się nie tylko ich klasą przyczepności, ale także reputacją producenta i opiniami użytkowników, aby zapewnić sobie i pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas zewnętrzny opon, choć może wydawać się technicznym detalem, ma znaczący wpływ na jakość życia w przestrzeni miejskiej. Jego wysoki poziom w miastach, do którego przyczyniają się opony gorszej jakości, może mieć związek z problemami zdrowotnymi takimi jak stres, zaburzenia snu czy nawet choroby serca. Dlatego ogumienie o niższym poziomie głośności (poniżej 70 decybeli), szczególnie te z literą A na etykiecie, jest coraz bardziej cenione nie tylko przez kierowców, ale także przez planistów miejskich. Zastosowanie takich opon w transporcie publicznym i pojazdach dostawczych może znacząco przyczynić się do poprawy środowiska akustycznego w miastach.