Maxxis Victra Sport 5 VS5 215/40 R18 89 Y XL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Maxxis Victra Sport 5 VS5 215/40 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis Victra Sport 5 VS5 215/40 R18 89 Y XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Victra Sport 5 VS5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 215/40 R18.
Nowa opona letnia Victra Sport 5 VS5 marki Maxxis
Opony letnie Maxxis wyróżnia specjalna mieszanka gumowa, przystosowana do wysokich temperatur, dzięki czemu zachowują trwałość oraz optymalną twardość w upalne dni. Asymetryczny bieżnik o ograniczonej liczbie nacięć i rowków zapewnia doskonałą przyczepność, nawet podczas deszczu, a krótsza droga hamowania gwarantuje bezpieczeństwo i skuteczność w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Opona osobowa oraz SUV – 215/40 R18 89 Y
Segment opon osobowych Maxxis dostosowany jest do wielu kategorii pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po SUV-y i luksusowe limuzyny. Zaawansowana technologia produkcji pozwala zrównoważyć przyczepność i trwałość, a starannie opracowana konstrukcja karkasu pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie, zwiększając bezpieczeństwo podczas długich tras. Przemyślana budowa bloków bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu nawet podczas intensywnych opadów. Odpowiednio dobrana twardość mieszanki gumowej zapewnia z kolei pewne prowadzenie, jednocześnie redukując hałas i wibracje.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Maxxis 215/40 R18 Victra Sport 5 VS5 XL
Opony letnie Maxxis Victra Sport 5 VS5 215 40 R18 89Y są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 215/40 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 215 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (40) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Następne oznaczenia (89Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Maxxis Victra Sport 5 VS5. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 580 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 300 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/40 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Maxxis |
Klasa | budżetowa |
Model | Victra Sport 5 VS5 |
Etykieta UE | D / A / 72 dB |
Indeks nośności | 89 (do 580 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Oznaczenia | XL |
Kod produktu | 33368 |
XL – co oznaczają symbole w modelu Victra Sport 5 VS5?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.

Etykieta unijna opon 215/40 R18 89Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis Victra Sport 5 VS5 215/40 R18 89 Y XL uzyskała wynik: D/A/72 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Opór toczenia: klasa D
Opór toczenia opon ma bezpośredni wpływ na ilość zużywanego przez auto paliwa. Lepsza klasa efektywności przekłada się na około 7% mniejsze spalanie. W praktyce oznacza to oszczędność około 50 groszy na każde 100 kilometrów jazdy, co ma znaczący udział w całkowitych kosztach spalania.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, zawarta na etykiecie unijnej, dostarcza kluczowych danych dotyczących bezpieczeństwa jazdy w zmiennych warunkach pogodowych. Skala od "A" do "E" (jeszcze do niedawna nawet "F" czy "G") wskazuje na efektywność hamowania na mokrych drogach, z "A" jako najwyższą możliwą oceną. Interesujące jest, że opona z oznaczeniem "A" jest w stanie skrócić drogę hamowania o kilka procent w porównaniu do tej z niższymi ocenami, co może oznaczać nawet kilka metrów mniej na asfalcie pokrytym wodą przy prędkości 80 km/h. Ta różnica skuteczności hamowania ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa, szczególnie w sytuacjach awaryjnych. Wybierając opony, kierowcy powinni rozważyć nie tylko ten parametr, ale również inne ważne aspekty, takie jak trwałość, komfort jazdy, a także efektywność paliwowa i wpływ opon na środowisko.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.