Maxxis VanSmart Snow WL2 215/70 R16C 108/106 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis VanSmart Snow WL2 215/70 R16 108/106 T - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/70 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
108/106 (do 1000 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
C / A / 71 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

390 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis VanSmart Snow WL2 215/70 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis VanSmart Snow WL2 215/70 R16C 108/106 T objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model VanSmart Snow WL2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem, liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach czy technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 108/106 (do 1000 kg) oraz rozmiar 215/70 R16C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa VanSmart Snow WL2 marki Maxxis

Opony zimowe Maxxis, zaprojektowane do użytkowania w temperaturach poniżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym. Zaawansowana rzeźba bieżnika efektywnie odprowadza wodę, wspierając stabilność pojazdu w trudnych warunkach. Specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych i oblodzonych drogach.

Opona dostawcza (do busa) – 215/70 R16 108/106 T

Opony dostawcze Maxxis w rozmiarze 215/70R16C to doskonałe rozwiązanie dla pojazdów o masie całkowitej do 3,5 tony. Podwójny indeks nośności umożliwia ich montaż zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym, co pozwala na optymalne dopasowanie do specyfiki przewozu ładunków. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywną eksploatację, a solidna budowa wspiera stabilność oraz zwiększa bezpieczeństwo jazdy, niezależnie od warunków drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 215/70 R16 VanSmart Snow WL2

Zadaniem opon zimowych Maxxis VanSmart Snow WL2 215 70 R16C 108/106T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 215/70 R16 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 215 mm). Kolejne dwie cyfry (70) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 16 cali (40.64 cm). Opona Maxxis VanSmart Snow WL2 posiada indeks prędkości T (dopuszczalna jazda do 190 km/h) oraz nośności 108/106 (maksymalne obciążenie wynosi 1000 kg na jedną oponę).

Maxxis VanSmart Snow WL2 215/70 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 20 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/70 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Maxxis
Klasa ekonomiczna
Model VanSmart Snow WL2
Etykieta UE C / A / 71 dB
Indeks nośności 108/106 (do 1000 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 33360

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu VanSmart Snow WL2?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/70 R16 108/106T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis VanSmart Snow WL2 215/70 R16C 108/106 T uzyskała wynik: C/A/71 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, które są obowiązkowe w Unii Europejskiej, dostarczają istotnych informacji o niektórych parametrach. To hałas generowany podczas jazdy, zużycie paliwa oraz zachowanie opony na mokrej nawierzchni. Naklejki te pozwalają kierowcom na porównanie różnych modeli i wybór tych, które najlepiej odpowiadają ich oczekiwaniom pod względem wydajności i kosztów.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Maxxis VanSmart Snow WL2 215/70 R16 108/106 T: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Wybór opon o niskim oporze toczenia, ocenionych na etykiecie unijnej jako klasa A, to zakup na rzecz oszczędności oraz ochrony środowiska. Minimalizują one zużycie paliwa, co przekłada się na mniejszą ilość emitowanych spalin. Jest to szczególnie ważne dla osób dbających o efektywność paliwową i minimalizację wpływu codziennej jazdy samochodem na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny generowany przez opony jest jednym z parametrów, które Unia Europejska nakazuje prezentować na etykiecie nowych wyrobów oponiarskich. Ma on duży wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na tak zwane "zanieczyszczenie akustyczne środowiska". Dlatego poleca się wybierać ogumienie oznakowane literą A, generujące podczas jazdy najniższy poziom szumu, niewiele ponad 67 dB. Opony, których głośność dochodzi do 78 dB wciąż mieszczą się w unijnych normach, jednak hałasują znacznie bardziej - są przeznaczone dla mniej wymagających użytkowników.