Nexen Winguard WT1 215/70 R16C 108/106 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Nexen Winguard WT1 215/70 R16 108/106 R - opona zimowa klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/70 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
108/106 (do 1000 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

437 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Nexen Winguard WT1 215/70 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Nexen Winguard WT1 215/70 R16C 108/106 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winguard WT1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF), gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie czy technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach. Prezentowana opona marki Nexen została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz wysoki indeks ładowności 108/106 (do 1000 kg).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Winguard WT1 marki Nexen

Opony zimowe Nexen wspierają bezpieczeństwo na drodze podczas najchłodniejszych miesięcy w roku. Specjalny symetryczny bieżnik z licznymi lamelami zwiększa przyczepność, ograniczając ryzyko poślizgu na oblodzonych lub zaśnieżonych nawierzchniach. Mieszanka gumowa dostosowana do niskich temperatur utrzymuje elastyczność, poprawiając trakcję i stabilność jazdy w zmiennych warunkach zimowych.

Opona dostawcza (do busa) – 215/70 R16 108/106 R

Opony dostawcze Nexen w rozmiarze 215/70R16C przeznaczone są do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Wyróżniają się podwójnym indeksem nośności, umożliwiającym precyzyjne dostosowanie do obciążenia zarówno przy montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Zaawansowane technologie zastosowane w oponach dostawczych zapewniają świetną przyczepność w różnych warunkach drogowych oraz wyjątkową odporność na uszkodzenia mechaniczne i nadmierne zużycie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Nexen 215/70 R16 Winguard WT1

Opony zimowe Nexen Winguard WT1 215 70 R16C 108/106R mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 215/70 R16 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 215 mm). Kolejne dwie cyfry (70) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 16 cali (40.64 cm). Opona Nexen Winguard WT1 ma indeks prędkości R który pozwala na jazdę do 170 km/h. Indeks nośności 108/106 oznacza maksymalne obciążenie 1000 kg dla pojedynczego koła.

Nexen Winguard WT1 215/70 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/70 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Nexen
Klasa średnia
Model Winguard WT1
Etykieta UE D / B / 72 dB
Indeks nośności 108/106 (do 1000 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 20183

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winguard WT1?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/70 R16 108/106R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Nexen Winguard WT1 215/70 R16C 108/106 R uzyskała wynik: D/B/72 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon w UE oferuje przystępną ocenę trzech istotnych parametrów: oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Produkty są klasyfikowane od A do E dla pierwszych dwóch parametrów. Hałas z kolei w skali od A do C. Jest też mierzony w decybelach i oznaczony liczbą fal, od jednej do trzech, co pomaga konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Nexen Winguard WT1 215/70 R16 108/106 R: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Opony są istotnym czynnikiem wpływającym na zużycie paliwa w samochodach, mogącym odpowiadać za 7% całkowitego spalania. Ogumienie oceniane jest w skali od A do E. A jest najlepszą oceną, świadczącą o zmniejszonym zużyciu paliwa w czasie eksploatacji. Redukując opory toczenia, opony tej klasy znacząco przyczyniają się do ekonomicznej jazdy i ograniczonej emisji CO2.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny generowany przez opony ma nie tylko wpływ na komfort jazdy, ale jest również ważnym czynnikiem ekologicznym, zwłaszcza w gęsto zabudowanych obszarach miejskich. Poziom głośności opony, określany na etykietach UE w skali od A do C i mierzony w decybelach (dB), odgrywa istotną rolę w redukcji zanieczyszczenia akustycznego. Opony klasy A, emitujące najmniej szumu, przyczyniają się do obniżenia ogólnego poziomu hałasu co może mieć pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie okolicznych mieszkańców. Dodatkowo, zmniejszenie hałasu drogowego ma znaczenie dla dzikiej fauny, której życie często zakłócane jest przez stresujące odgłosy. Wybierając opony z niższym poziomem hałasu, kierowcy nie tylko zyskują na komforcie, ale także przyczyniają się do stworzenia bardziej zrównoważonego i przyjaznego środowiska w swoich społecznościach.