Maxxis Premitra Snow WP6 225/55 R18 102 V XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis Premitra Snow WP6 225/55 R18 102 V - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
225/55 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
102 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
D / B / 70 dB
XL, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

442 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis Premitra Snow WP6 225/55 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis Premitra Snow WP6 225/55 R18 102 V XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Premitra Snow WP6 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach, gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie czy mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/55 R18 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Premitra Snow WP6 marki Maxxis

W trudnych warunkach drogowych opony zimowe Maxxis oferują wyjątkową przyczepność dzięki głębokim rowkom bieżnika i licznym lamelom (zygzakowatym nacięciom). Specjalna mieszanka gumowa, odporna na niskie temperatury, utrzymuje elastyczność, co przekłada się na lepszą stabilność pojazdu. Efektywne usuwanie błota pośniegowego wspiera kontrolę nad pojazdem, poprawiając precyzję prowadzenia podczas gwałtownych manewrów.

Opona osobowa oraz SUV – 225/55 R18 102 V

Opony osobowe Maxxis to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 225/55 R18 Premitra Snow WP6 XL

Opony zimowe Maxxis Premitra Snow WP6 225 55 R18 102V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 225/55 R18 szerokość bieżnika wynosi 225 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Model Maxxis Premitra Snow WP6 posiada indeks nośności 102 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 850 kg oraz indeks prędkości V umożliwiający jazdę do 240 km/h.

Maxxis Premitra Snow WP6 225/55 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/55 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Maxxis
Klasa ekonomiczna
Model Premitra Snow WP6
Etykieta UE D / B / 70 dB
Indeks nośności 102 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 41605

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Premitra Snow WP6?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 225/55 R18 102V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis Premitra Snow WP6 225/55 R18 102 V XL uzyskała wynik: D/B/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach to narzędzie ułatwiające kierowcom wybór odpowiedniego ogumienia. Dostarcza kluczowych informacji o przyczepności na mokrej nawierzchni, generowanym hałasie oraz zużyciu paliwa. Każde ogumienie sprzedawana w Unii Europejskiej musi posiadać taką etykietę. Pozwala to na szybkie i łatwe porównanie różnych modeli, ułatwiając trafny wybór.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Maxxis Premitra Snow WP6 225/55 R18 102 V: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa D

Różnice w zużyciu paliwa między oponami reprezentującymi różne klasy efektywności paliwowej mogą być znaczące. Ogumienie klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa w porównaniu do tego z klasy E. Etykieta unijna określająca ten parametr podkreśla wagę wyboru opon o wysokiej jakości - zatem warto zwrócić na nią uwagę podczas zakupu.

Hamowanie na mokrym: klasa B

System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Hałas zewnętrzny to parametr, który w fabrykach ogumienia jest wnikliwie badany i prezentowany na etykiecie unijnej, dając kierowcom istotne informacje przy wyborze opon. Choć naklejka koncentruje się na hałasie poza kabiną, producenci nie ignorują tego wewnątrz niej, który jest równie ważny dla komfortu jazdy. Wyspecjalizowane badania, które obejmują jedynie głośność na zewnątrz auta, przyczyniają się do rozwoju opon, które minimalizują hałas również wewnątrz pojazdu. Dzięki temu, kierowcy mogą doświadczać cichej i spokojnej jazdy, nawet w głośnym otoczeniu miejskim. Warto podkreślić, że opony o niskim poziomie tego parametru nie tylko poprawiają jakość jazdy, ale także pomagają chronić środowisko poprzez redukcję zanieczyszczenia akustycznego. Wybór takich produktów to świadomy krok w stronę bardziej zrównoważonej i ekologicznej jazdy.