Maxxis Premitra All Season AP3 255/35 R18 94 W XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis Premitra All Season AP3 255/35 R18 94 W - opona całoroczna klasy budżetowej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
255/35 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
94 (do 670 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

471 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis Premitra All Season AP3 255/35 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis Premitra All Season AP3 255/35 R18 94 W XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Premitra All Season AP3 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe, homologacja 3PMSF potwierdzająca skuteczność przy ujemnych wskazaniach termometru czy mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/35 R18 oraz podwyższony indeks nośności 94 (do 670 kg na oponę).

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Premitra All Season AP3 marki Maxxis

Opony całoroczne (wielosezonowe) pozwalają na bezpieczną jazdę przez cały rok bez konieczności sezonowej wymiany. Łączą cechy modeli letnich i zimowych, co sprawia, że są dobrym wyborem dla kierowców poruszających się głównie po mieście i preferujących umiarkowany styl jazdy. Symbol 3PMSF potwierdza ich skuteczność w niskich temperaturach i na ośnieżonych drogach. Opony wielosezonowe Maxxis sprawdzają się szczególnie dobrze w regionach o zmiennych, ale umiarkowanych warunkach pogodowych.

Opona osobowa oraz SUV – 255/35 R18 94 W

Segment opon osobowych Maxxis obejmuje rozwiązania dostosowane do szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja z dodatkiem zaawansowanych polimerów zapewnia wyjątkową odporność na ścieranie i wydłużoną żywotność. Zoptymalizowany profil styku z nawierzchnią gwarantuje równomierne rozłożenie ciśnienia, przekładając się na pewną przyczepność nawet na mokrych i śliskich drogach. Technologia wyciszająca i ograniczone wibracje podnoszą komfort jazdy, a niskooporowa struktura bieżnika pomaga obniżyć zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 255/35 R18 Premitra All Season AP3 XL

Zadaniem opon wielosezonowych Maxxis Premitra All Season AP3 255 35 R18 94W jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 255/35 R18 szerokość bieżnika wynosi 255 mm, wysokość profilu (35), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Następne oznaczenia (94 i W) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Maxxis Premitra All Season AP3. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 670 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 270 km/h.

Maxxis Premitra All Season AP3 255/35 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/35 R18
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Maxxis
Klasa budżetowa
Model Premitra All Season AP3
Etykieta UE C / B / 71 dB
Indeks nośności 94 (do 670 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, ZR
Kod produktu 41591

XL, 3PMSF, M+S, ZR – co oznaczają symbole w modelu Premitra All Season AP3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, ZR

Etykieta unijna opon 255/35 R18 94W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis Premitra All Season AP3 255/35 R18 94 W XL uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku etykieta unijna pomaga konsumentom w wyborze odpowiednich opon, dostarczając istotne dane techniczne. Zawiera ona ocenę ekonomiki jazdy, efektywności hamowania na mokrej nawierzchni oraz hałasu zewnętrznego generowanego podczas jazdy. Dzięki temu konsumenci mogą porównać produkty dostępne na rynku i wybrać te, które zapewniają najlepsze właściwości w zakresie bezpieczeństwa, efektywności energetycznej oraz komfortu akustycznego.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Maxxis Premitra All Season AP3 255/35 R18 94 W: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna opon przedstawia klasę efektywności paliwowej, od A do E - to ona bezpośrednio wpływa na zużycie paliwa w Twoim pojeździe. Lepsza klasa oznacza niższe opory toczenia, co jest równoznaczne z bardziej ekonomiczną jazdą. Ogumienie z klasą A zapewnia najmniejsze zużycie paliwa, co jest korzystne zarówno dla portfela kierowców, jak i dla środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.