Maxxis Premitra All Season AP3 215/40 R18 89 V XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis Premitra All Season AP3 215/40 R18 89 V - opona całoroczna klasy budżetowej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
215/40 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
89 (do 580 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

375 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis Premitra All Season AP3 215/40 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis Premitra All Season AP3 215/40 R18 89 V XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Premitra All Season AP3 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe, nowoczesny kierunkowy wzór rowków bieżnika czy adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 89 (do 580 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Premitra All Season AP3 marki Maxxis

Ogumienie wielosezonowe to praktyczne rozwiązanie dla osób ceniących wygodę i oszczędność. Łącząc zalety opon letnich i zimowych, oferują bezpieczną i stabilną jazdę w zmiennych warunkach pogodowych. Kierunkowy bieżnik z licznymi lamelami zapewnia dobrą przyczepność niezależnie od pogody. Opony całoroczne Maxxis to uniwersalne rozwiązanie dla kierowców miejskich, którzy szukają wygody i niezawodności od stycznia aż do grudnia.

Opona osobowa oraz SUV – 215/40 R18 89 V

Opony osobowe Maxxis to fundament bezpieczeństwa i komfortu każdego pojazdu - od miejskich kompaktów po rodzinne sedany, sportowe coupe i eleganckie SUV-y. Dzięki zastosowaniu technologii wielowarstwowego opasania z wykorzystaniem stalowych i nylonowych wzmocnień, opony te zapewniają doskonałą stabilność i precyzję prowadzenia nawet przy dynamicznej jeździe. Innowacyjna mieszanka gumowa gwarantuje optymalną przyczepność w zmiennych warunkach pogodowych, a przemyślana struktura bieżnika efektywnie rozprasza ciśnienie na całej powierzchni styku z nawierzchnią, skracając drogę hamowania i zwiększając kontrolę nad pojazdem.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 215/40 R18 Premitra All Season AP3 XL

Opony całoroczne Maxxis Premitra All Season AP3 215 40 R18 89V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Rozmiar 215/40 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 215 mm, wysokość profilu 40 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Maxxis Premitra All Season AP3 posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 89 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 580 kilogramów na pojedyncze koło).

Maxxis Premitra All Season AP3 215/40 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/40 R18
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Maxxis
Klasa budżetowa
Model Premitra All Season AP3
Etykieta UE D / B / 70 dB
Indeks nośności 89 (do 580 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 33156

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Premitra All Season AP3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/40 R18 89V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis Premitra All Season AP3 215/40 R18 89 V XL uzyskała wynik: D/B/70 dB - szczegóły poniżej. Od listopada 2012 roku wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety zawierające najważniejsze informacje o ich parametrach. Naklejki te informują o oporach toczenia, długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomie generowanego hałasu. Dzięki temu kierowcy mogą dokonać świadomego wyboru, wybierając opony, które oferują najlepsze osiągi i bezpieczeństwo w różnych warunkach drogowych.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Maxxis Premitra All Season AP3 215/40 R18 89 V: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa D

Informacje o oporach toczenia dostarczane na etykiecie pomagają konsumentom podejmować świadome decyzje, które przekładają się na mniejsze spalanie i lepszą ochronę środowiska. Wybierając opony z niskimi oporami toczenia, zgodnie z klasą A czy B, każdy kierowca może przyczynić się do ograniczenia emisji CO2 i promować zrównoważony rozwój transportu.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Na etykiecie unijnej opony przyczepność na mokrej nawierzchni jest przedstawiana w klasach od "A" do "E" (kiedyś "G"). Modele z symbolem "G" zostały wyeliminowane z rynku, co świadczy o nacisku na bezpieczeństwo. Dziś dostępne są jedynie te najlepsze oraz o dostatecznie dobrej jakości. Produkty są testowane na podstawie przebytej drogi hamowania i siły tarcia, co daje użytkownikom cenny wgląd w ich zachowanie w trudnych warunkach. Jednakże, warto pamiętać, że zdolność zatrzymywania się w czasie opadów i tuż po nich to tylko jeden z aspektów do rozważenia. Inne ważne kwestie to odporność na aquaplaning, efektywność paliwowa, trwałość opony czy nawet wpływ na środowisko. Tylko kompleksowa ocena może prowadzić do świadomego i satysfakcjonującego wyboru opon.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.