Maxxis Premitra All Season AP3 205/55 R16 91 H

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis Premitra All Season AP3 205/55 R16 91 H - opona całoroczna klasy budżetowej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
205/55 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

287 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis Premitra All Season AP3 205/55 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis Premitra All Season AP3 205/55 R16 91 H objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Premitra All Season AP3 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich, wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni czy innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 91 H oraz rozmiar 205/55 R16.

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Premitra All Season AP3 marki Maxxis

Opony całoroczne Maxxis to wszechstronne rozwiązanie zapewniające optymalne osiągi w różnych warunkach pogodowych, zarówno latem, jak i zimą. Świetnie sprawdzają się w przypadku niewielkich przebiegów i jazdy miejskiej. Mieszanka gumowa dostosowana do umiarkowanych temperatur oraz kierunkowy bieżnik łączący cechy opon letnich i zimowych gwarantują stabilność i dobrą przyczepność przez cały rok.

Opona osobowa oraz SUV – 205/55 R16 91 H

Opony osobowe Maxxis sprawdzają się w szerokiej gamie pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po eleganckie limuzyny i SUV-y. Dzięki wysokiej przyczepności i pewnej stabilności zapewniają komfortową jazdę w każdych warunkach pogodowych. Starannie dopracowana konstrukcja bieżnika ogranicza opory toczenia, wspierając niższe zużycie paliwa i redukcję emisji spalin. Dodatkowo, optymalna mieszanka gumowa gwarantuje trwałość oraz równowagę między bezpieczeństwem a ekonomiczną eksploatacją, co czyni opony te niezawodnym wyborem na co dzień.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 205/55 R16 Premitra All Season AP3

Celem opon wielosezonowych Maxxis Premitra All Season AP3 205 55 R16 91H jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba w rozmiarze 205/55 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 205 mm). Wysokość profilu to 55, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 16 cali. Model Maxxis Premitra All Season AP3 posiada indeks nośności 91 mówiący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 615 kg oraz indeks prędkości H zezwalający na jazdę do 210 km/h.

Maxxis Premitra All Season AP3 205/55 R16

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/55 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Maxxis
Klasa budżetowa
Model Premitra All Season AP3
Etykieta UE C / B / 70 dB
Indeks nośności 91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 33151

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Premitra All Season AP3?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/55 R16 91H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis Premitra All Season AP3 205/55 R16 91 H uzyskała wynik: C/B/70 dB - szczegóły poniżej. Na mocy rozporządzenia WE Nr 1222/2009, wszystkie opony do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych muszą posiadać etykietę unijną z oceną trzech kluczowych parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu emitowanego hałasu. Te dane umożliwiają konsumentom dokonywanie świadomych decyzji, wpływając zarówno na ekonomiczność jazdy, jak i bezpieczeństwo.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Maxxis Premitra All Season AP3 205/55 R16 91 H: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon to parametr, który ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego. Klasyfikacja tej cechy na etykiecie unijnej opon od A do E, wskazuje na różnice w oporze toczenia. Opony z niższym (klasa A) są bardziej przyjazne dla środowiska w stosunku do tych z klasy E, oraz generują większe oszczędności finansowe, ponieważ zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.