Maxxis CR-966 Trailermaxx 195/50 R13C 104/101 N

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis CR-966 Trailermaxx 195/50 R13 104/101 N - opona letnia klasy budżetowej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
letnia
Rozmiar
195/50 R13C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
104/101 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości
N (do 140 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

310 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis CR-966 Trailermaxx 195/50 R13

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis CR-966 Trailermaxx 195/50 R13C 104/101 N objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model CR-966 Trailermaxx stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu, nowoczesny symetryczny wzór bieżnika czy zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 104/101 (do 900 kg) oraz rozmiar 195/50 R13C.

letnia dostawcza do busa

Nowa opona letnia CR-966 Trailermaxx marki Maxxis

Opony letnie zostały opracowane z myślą o cieplejszych miesiącach, od wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Nowoczesna mieszanka gumy i konstrukcja redukująca opory toczenia przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, wspierając bardziej ekologiczną jazdę. Opony letnie Maxxis poprawiają również komfort i stabilność pojazdu w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Opona dostawcza (do busa) – 195/50 R13 104/101 N

Opony dostawcze Maxxis w rozmiarze 195/50R13C wyróżniają się podwójnym indeksem nośności. Umożliwia to dostosowanie ogumienia do obciążenia zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywną eksploatację. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia doskonałą przyczepność na mokrych podjazdach i ostrych zakrętach oraz wspomaga bezpieczną jazdę z pełnym załadunkiem.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 195/50 R13 CR-966 Trailermaxx

Celem opon letnich Maxxis CR-966 Trailermaxx 195 50 R13C 104/101N jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 195/50 R13 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (195) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (50) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 13). Następne oznaczenia (104/101 oraz N) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Maxxis CR-966 Trailermaxx. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 900 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 140 km/h.

Maxxis CR-966 Trailermaxx 195/50 R13 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/50 R13
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Maxxis
Klasa budżetowa
Model CR-966 Trailermaxx
Etykieta UE E / C / 72 dB
Indeks nośności 104/101 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości N (do 140 km/h)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C
Kod produktu 32918

C – co oznaczają symbole w modelu CR-966 Trailermaxx?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C

Etykieta unijna opon 195/50 R13 104/101N – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis CR-966 Trailermaxx 195/50 R13C 104/101 N uzyskała wynik: E/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Maxxis CR-966 Trailermaxx 195/50 R13 104/101 N: opór toczenia – E, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa E

Na etykiecie unijnej, efektywność paliwowa opon jest przedstawiona za pomocą skali od A do E, gdzie A oznacza najmniejsze zużycie paliwa wynikające z niższych oporów toczenia. Klasyfikacja ta ma kluczowe znaczenie zarówno dla ekonomii jazdy, jak i dla ochrony środowiska, ponieważ mniejsze zużycie paliwa oznacza zredukowaną emisję spalin. Świadomy wybór ogumienia z lepszą klasą przyczynia się do redukcji śladu węglowego przez pojazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas opon na zewnątrz, zaprezentowany na etykiecie unijnej, jest istotnym wskaźnikiem dla kierowców ceniących ciszę i spokój podczas jazdy. Wartość ta, wyrażona w decybelach (dB), mieści się zwykle między 67 a 78 dB, a jej ocena od A do C informuje o poziomie hałasu - od najcichszych opon (A) do tych głośniejszych (C). Wskaźnik ten jest mierzony podczas jazdy przy standardowej prędkości 80 km/h. Ciekawostką jest, że do 2021 roku parametr ten był oznaczany przez ikonkę rozchodzącej się fali zamiast liter. Wybierając opony z niższym poziomem hałasu zewnętrznego, nie tylko poprawiasz komfort jazdy, ale również przyczyniasz się do zmniejszenia natężenia szumu w środowisku.