Maxxis AP2 All Season 165/80 R13 87 T XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Maxxis AP2 All Season 165/80 R13 87 T - opona całoroczna klasy budżetowej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
165/80 R13
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
87 (do 545 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

245 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Maxxis AP2 All Season 165/80 R13

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Maxxis AP2 All Season 165/80 R13 87 T XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model AP2 All Season stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą precyzyjny mechanizm usuwania wody i śniegu z powierzchni opony, mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych czy innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem. Prezentowana opona marki Maxxis została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 87 (do 545 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna AP2 All Season marki Maxxis

Opony wielosezonowe zapewniają dobrą przyczepność w umiarkowanych temperaturach, zarówno w chłodniejszych, jak i cieplejszych miesiącach roku. Twardsza mieszanka gumowa i mniej agresywny kierunkowy bieżnik zapewniają stabilność na różnych nawierzchniach. Symbol 3PMSF wskazuje na zdolność do jazdy w warunkach zimowych, co czyni opony całoroczne Maxxis uniwersalnym rozwiązaniem do codziennego użytku.

Opona osobowa oraz SUV – 165/80 R13 87 T

Segment opon osobowych Maxxis dostosowany jest do wielu kategorii pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po SUV-y i luksusowe limuzyny. Zaawansowana technologia produkcji pozwala zrównoważyć przyczepność i trwałość, a starannie opracowana konstrukcja karkasu pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie, zwiększając bezpieczeństwo podczas długich tras. Przemyślana budowa bloków bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu nawet podczas intensywnych opadów. Odpowiednio dobrana twardość mieszanki gumowej zapewnia z kolei pewne prowadzenie, jednocześnie redukując hałas i wibracje.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Maxxis 165/80 R13 AP2 All Season XL

Zadaniem opon wielosezonowych Maxxis AP2 All Season 165 80 R13 87T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 165/80 R13 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 165 mm). Wysokość profilu to 80, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 13 cali. Opony Maxxis AP2 All Season posiadają indeksy 87T. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 190 km/h każda z nich wytrzymają obciążenie do 545 kg.

Maxxis AP2 All Season 165/80 R13 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 165/80 R13
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Maxxis
Klasa budżetowa
Model AP2 All Season
Etykieta UE D / D / 69 dB
Indeks nośności 87 (do 545 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 32811

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu AP2 All Season?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 165/80 R13 87T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Maxxis AP2 All Season 165/80 R13 87 T XL uzyskała wynik: D/D/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta UE na oponach, podobna do oznaczeń ze sprzętu AGD/RTV, to kluczowe narzędzie informacyjne dla konsumentów. Zawiera ona oceny oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni (skala A do E) oraz poziomu hałasu (skala A do E oraz 1 do 3 fal, z dodatkowym oznaczeniem w dB). Dzięki tej etykiecie, klienci mogą łatwiej dokonać porównania i wyboru odpowiednich opon.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa D Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Maxxis AP2 All Season 165/80 R13 87 T: opór toczenia – D, hamowanie – D, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa D

Wybór opon o niskim oporze toczenia, które są oceniane na etykiecie unijnej od A do E, ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie z klasy A umożliwia oszczędność paliwa o około 0,1 litra na 100 km (względem oceny B), co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji pojazdu oraz zredukowane do minimum obciążenie dla środowiska naturalnego.

Hamowanie na mokrym: klasa D

Przyczepność na mokrym to jeden z trzech parametrów ocenianych na etykiecie unijnej opon. Skala od "E" (wcześniej "F" czy nawet "G") do "A" informuje o długości drogi hamowania na asfalcie po opadach, gdzie "A" oznacza najlepszą wydajność. Ciekawostką jest, że od 2021 roku unijne etykiety opon zawierają również kod QR, który prowadzi do europejskiej bazy danych z bardziej szczegółowymi informacjami o każdym modelu opony. Ta innowacja ma na celu zwiększenie przejrzystości i pomom konsumentom w dokonywaniu bardziej świadomych wyborów dotyczących ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.