Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14C 90/88 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14 90/88 T - opona całoroczna klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
175/65 R14C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
90/88 (do 600 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
C / A / 73 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

339 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14C 90/88 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MPS400 Variant All Weather 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe, mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych czy innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 175/65 R14C oraz wysoki indeks ładowności 90/88 (do 600 kg).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna MPS400 Variant All Weather 2 marki Matador

Opony całoroczne Matador to wszechstronne rozwiązanie zapewniające optymalne osiągi w różnych warunkach pogodowych, zarówno latem, jak i zimą. Świetnie sprawdzają się w przypadku niewielkich przebiegów i jazdy miejskiej. Mieszanka gumowa dostosowana do umiarkowanych temperatur oraz symetryczny bieżnik łączący cechy opon letnich i zimowych gwarantują stabilność i dobrą przyczepność przez cały rok.

Opona dostawcza (do busa) – 175/65 R14 90/88 T

Specjalnie zaprojektowane z myślą o pojazdach dostawczych, opony Matador w rozmiarze 175/65R14C znakomicie sprawdzają się w busach, VAN-ach czy półciężarówkach. Dzięki wzmocnionej konstrukcji zapewniają stabilność oraz bezpieczeństwo nawet przy dużym obciążeniu. Co więcej, dwa indeksy nośności pozwalają na ich efektywne zastosowanie zarówno na pojedynczych, jak i bliźniaczych felgach, co okazuje się nieocenione w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 175/65 R14 MPS400 Variant All Weather 2

Opony całoroczne Matador MPS400 Variant All Weather 2 175 65 R14C 90/88T zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba rozmiaru 175/65 R14 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 175 mm). Kolejne dwie cyfry (65) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianego ogumienia wynosi 14 cali (35.56 cm). Opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 posiadają indeks nośności 90/88 oraz prędkości T. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną szybkością do 190 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 600 kilogramów.

Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 16 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 175/65 R14
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model MPS400 Variant All Weather 2
Etykieta UE C / A / 73 dB
Indeks nośności 90/88 (do 600 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 22986

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu MPS400 Variant All Weather 2?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 175/65 R14 90/88T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14C 90/88 T uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, obowiązkowe od wprowadzenia przepisów, umożliwiają szybkie porównanie opon różnych marek. Oceniają je pod kątem przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomu generowanego hałasu. Informacje te są przedstawiane za pomocą jasnych piktogramów. Ułatwia to zrozumienie kluczowych właściwości opon nawet osobom niezaznajomionym z tematyką motoryzacyjną.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 175/65 R14 90/88 T: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon to parametr, który ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego. Klasyfikacja tej cechy na etykiecie unijnej opon od A do E, wskazuje na różnice w oporze toczenia. Opony z niższym (klasa A) są bardziej przyjazne dla środowiska w stosunku do tych z klasy E, oraz generują większe oszczędności finansowe, ponieważ zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Etykieta unijna umożliwia ocenę przyczepności opon na mokrej nawierzchni, przyznając symbol od "A" do "E". Interesującym aspektem jest fakt, że do 07.2021 roku praktycznie nie stosowano klasy "D", co ułatwiało wykazanie różnic między oponami o wyższej i niższej wydajności. Produkty z symbolem "G" ze względu na ich niską wydajność nie są obecnie dopuszczane do sprzedaży, co podkreśla zaangażowanie w standardy bezpieczeństwa. Hamowanie na mokrej nawierzchni jest mierzone przez drogę przebytą przez pojazd do całkowitego zatrzymania się, a także siłę tarcia, co daje realny obraz możliwości ogumienia w deszczowe dni. Znajomość tego parametru jest kluczowa, ale warto pamiętać, że pełen obraz bezpieczeństwa produktu wyłania się dopiero po uwzględnieniu wszystkich aspektów opony, takich jak trwałość, hałas, czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Hałas zewnętrzny generowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, odgrywa ważną rolę w wyborze odpowiedniego ogumienia. Opony dzielą się pod tym kątem na trzy kategorie, oznaczane przed 2021 rokiem grafiką fali. Najcichsze opony mają symbol A (dawna 1 fala), średni poziom to B (2 fale) poprzedzające klasę C (3 fale). Dodatkowo, średnie natężenie szumu jest podawane w decybelach. Ta informacja jest istotna nie tylko dla celów ochrony środowiska, ale także dla komfortu jazdy, zwłaszcza w długich podróżach.