Matador MPS400 Variant All Weather 2 165/70 R14C 89/87 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador MPS400 Variant All Weather 2 165/70 R14 89/87 R - opona całoroczna klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
165/70 R14C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
89/87 (do 580 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

378 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 165/70 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 165/70 R14C 89/87 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MPS400 Variant All Weather 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach, nowoczesny symetryczny wzór rowków bieżnika czy adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 89/87 (do 580 kg) oraz rozmiar 165/70 R14C.

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna MPS400 Variant All Weather 2 marki Matador

Ogumienie wielosezonowe zostało zaprojektowane z myślą o kierowcach preferujących spokojny styl jazdy i pokonujących krótkie dystanse w warunkach miejskich. Zoptymalizowana mieszanka gumowa i symetryczny bieżnik zapewniają stabilność i bezpieczeństwo przez cały rok. Opony całoroczne Matador oferują praktyczne i ekonomiczne korzyści, eliminując konieczność sezonowej wymiany opon.

Opona dostawcza (do busa) – 165/70 R14 89/87 R

Opony Matador 165/70R14C przeznaczone do busów i aut dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony zostały zaprojektowane z myślą o większych obciążeniach, typowych dla tego rodzaju pojazdów. Wzmocniona konstrukcja, oznaczana symbolem C, zapewnia dodatkową odporność na uszkodzenia i opóźnia zużycie bieżnika. Dwa indeksy nośności określają maksymalne obciążenie zarówno dla pojedynczej felgi, jak i w układzie bliźniaczym. Pozwala to optymalnie dostosować ogumienie do różnych warunków eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 165/70 R14 MPS400 Variant All Weather 2

Opony całoroczne Matador MPS400 Variant All Weather 2 165 70 R14C 89/87R są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 165/70 R14 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 165 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (70) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 14 cali. Następne oznaczenia (89/87R) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Matador MPS400 Variant All Weather 2. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 580 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 170 km/h.

Matador MPS400 Variant All Weather 2 165/70 R14 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 165/70 R14
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model MPS400 Variant All Weather 2
Etykieta UE C / A / 73 dB
Indeks nośności 89/87 (do 580 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 22974

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu MPS400 Variant All Weather 2?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 165/70 R14 89/87R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MPS400 Variant All Weather 2 165/70 R14C 89/87 R uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Matador MPS400 Variant All Weather 2 165/70 R14 89/87 R: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon jest mierzona w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych, gdzie ogumienie jest montowane na specjalnym obrotowym bębnie imitującym nawierzchnię drogową. Skala od A do E pozwala na obiektywne porównanie różnych modeli ogumienia pod względem jego efektywności paliwowej, gdzie klasa A wskazuje na najniższy opór toczenia, a co za tym idzie - największą oszczędność paliwa.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Etykieta unijna w skali A-E prezentuje przyczepność na mokrej nawierzchni poprzez porównanie do modelu referencyjnego, co pozwala na bezpośrednie odniesienie wydajności opony do znanego standardu. Co ciekawe, od 2021 roku naklejki te zawierają nowe, bardziej intuicyjne symbole oraz krótki kod QR, prowadzący do Europejskiego Rejestru Opon, gdzie można znaleźć szczegółowe informacje o danym wyrobie. Jest to część szeroko zakrojonych działań, mających na celu ułatwienie konsumentom dostępu do danych i umożliwienie bardziej świadomego wyboru opon, podkreślając rolę ich przyczepności na mokro w ogólnym bezpieczeństwie jazdy. Obecnie parametr ten oceniany jest od "A" - najkrótsza droga hamowania, do "E" - zamykającego skalę.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Zewnętrzny hałas toczenia opon to ważny parametr dla kierowców ceniących spokojną jazdę. Wartość tego parametru, podawana na etykiecie unijnej opony, mieści się w zakresie od 67 do 78 decybeli (dB). Wszystkie nowe wyroby są klasyfikowane od A do C, gdzie ocena A reprezentuje ogumienie najcichsze, zapewniające największy komfort jazdy. Ten czynnik, mierzony przy prędkości 80 km/h, informuje o poziomie szumu emitowanym przez oponę na zewnątrz, co przekłada się również na ogólne doznania z poruszania się. Różnica 3 decybeli może znacząco na to wpłynąć, co warto mieć na uwadze, kupując nowy komplet kół do auta.