Matador MP93 Nordicca 255/50 R19 107 V XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Matador MP93 Nordicca 255/50 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MP93 Nordicca 255/50 R19 107 V XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MP93 Nordicca stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów, liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach czy elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 255/50 R19.
Nowa opona zimowa MP93 Nordicca marki Matador
Opony zimowe dostosowane są do trudnych warunków drogowych panujących w okresie od października do marca. Specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając przyczepność na oblodzonych nawierzchniach. Kierunkowy bieżnik opon zimowych Matador skutecznie odprowadza wodę i śnieg, wspierając stabilność i komfort jazdy w zimowej aurze.
Opona osobowa oraz SUV – 255/50 R19 107 V
Opony osobowe Matador stanowią efekt wieloletnich badań w dziedzinie zaawansowanych technologii gumowo-kauczukowych. Precyzyjnie dobrane proporcje mieszanki gwarantują pewną przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych, a wielowarstwowa konstrukcja opasania zapewnia stabilne prowadzenie nawet przy wyższych prędkościach. Specjalnie zaprojektowane rowki w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, ograniczając ryzyko aquaplaningu. Dodatkowo, innowacyjne rozwiązania zmniejszają drgania i hałas wewnątrz pojazdu, wspierając jednocześnie niższe zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Matador 255/50 R19 MP93 Nordicca XL FR
Zadaniem opon zimowych Matador MP93 Nordicca 255 50 R19 107V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 255/50 R19 szerokość bieżnika wynosi 255 mm, wysokość profilu (50), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 19 cali. Następne oznaczenia (107 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Matador MP93 Nordicca. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 975 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 105 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 255/50 R19 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Matador |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP93 Nordicca |
Etykieta UE | D / C / 73 dB |
Indeks nośności | 107 (do 975 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 39385 |
XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu MP93 Nordicca?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 255/50 R19 107V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MP93 Nordicca 255/50 R19 107 V XL FR uzyskała wynik: D/C/73 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na opony, obowiązujące od 2012 roku, umożliwiają kierowcom łatwe porównanie kluczowych parametrów. Są wśród nich: zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni i poziom hałasu. Ujednolicony wygląd etykiet gwarantuje szybkie zapoznanie się z właściwościami, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Zgłębienie się w ich treść jest istotne przy wyborze nowego ogumienia.

Opór toczenia: klasa D
Wybór opon o niskim oporze toczenia, które są oceniane na etykiecie unijnej od A do E, ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie z klasy A umożliwia oszczędność paliwa o około 0,1 litra na 100 km (względem oceny B), co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji pojazdu oraz zredukowane do minimum obciążenie dla środowiska naturalnego.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Na etykiecie unijnej poziom przyczepności opony na mokrej nawierzchni odzwierciedla bezpieczeństwo jazdy i wydajność zatrzymywania się pojazdu. Ten parametr, mierzony za pomocą drogi hamowania i siły tarcia, jest kluczowy w warunkach deszczowych. Opony otrzymują oceny od "A" (najlepsza przyczepność) do "E". Warto dodać, że unijne regulacje wykluczyły po 2021 roku opony klasy "F" i "G" z obrotu, co świadczy o nieustannych wysiłkach w kierunku poprawy bezpieczeństwa drogowego. Warto również zauważyć, że wybór ogumienia z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, co jest korzystne zarówno dla kierowcy, jak i środowiska.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
Hałas opon na zewnątrz, zaprezentowany na etykiecie unijnej, jest istotnym wskaźnikiem dla kierowców ceniących ciszę i spokój podczas jazdy. Wartość ta, wyrażona w decybelach (dB), mieści się zwykle między 67 a 78 dB, a jej ocena od A do C informuje o poziomie hałasu - od najcichszych opon (A) do tych głośniejszych (C). Wskaźnik ten jest mierzony podczas jazdy przy standardowej prędkości 80 km/h. Ciekawostką jest, że do 2021 roku parametr ten był oznaczany przez ikonkę rozchodzącej się fali zamiast liter. Wybierając opony z niższym poziomem hałasu zewnętrznego, nie tylko poprawiasz komfort jazdy, ale również przyczyniasz się do zmniejszenia natężenia szumu w środowisku.