Matador MP93 Nordicca 235/60 R18 107 V XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Matador MP93 Nordicca 235/60 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MP93 Nordicca 235/60 R18 107 V XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MP93 Nordicca stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem, technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach czy gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/60 R18 oraz podwyższony indeks nośności 107 (do 975 kg na oponę).
Nowa opona zimowa MP93 Nordicca marki Matador
Opony zimowe Matador wykonane z mieszanki gumowej wzbogaconej o krzemionkę, zachowują elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając przyczepność i stabilność toru jazdy. Charakterystyczny kierunkowy bieżnik z licznymi lamelami i solidnymi blokami w strefie barkowej wspiera kontrolę nad pojazdem, zapewniając komfort i bezpieczeństwo w zmiennych zimowych warunkach.
Opona osobowa oraz SUV – 235/60 R18 107 V
Opony osobowe Matador to zaawansowane technologicznie produkty zaprojektowane dla szerokiej gamy pojazdów - od miejskich hatchbacków po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja karkasu zapewnia doskonałą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a zoptymalizowany profil bieżnika pomaga ograniczyć opory toczenia, przekładając się na niższe zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu elastomerów nowej generacji opony te odznaczają się wyjątkową trwałością i zapewniają cichą, komfortową jazdę - zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Matador 235/60 R18 MP93 Nordicca XL FR
Opony zimowe Matador MP93 Nordicca 235 60 R18 107V są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 235/60 R18 szerokość bieżnika wynosi 235 mm, wysokość profilu (60), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Opona Matador MP93 Nordicca posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 107 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 975 kilogramów na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 16 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/60 R18 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Matador |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP93 Nordicca |
Etykieta UE | D / C / 72 dB |
Indeks nośności | 107 (do 975 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 39373 |
XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu MP93 Nordicca?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/60 R18 107V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MP93 Nordicca 235/60 R18 107 V XL FR uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązuje etykietowanie opon. Pomaga ono kierowcom w porównywaniu modeli pod względem efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety w formie naklejek umieszczonych na bieżniku są wymagane dla opon samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz autobusów, co ułatwia wybór odpowiedniego ogumienia.

Opór toczenia: klasa D
Opór toczenia opon ma bezpośredni wpływ na ilość zużywanego przez auto paliwa. Lepsza klasa efektywności przekłada się na około 7% mniejsze spalanie. W praktyce oznacza to oszczędność około 50 groszy na każde 100 kilometrów jazdy, co ma znaczący udział w całkowitych kosztach spalania.
Hamowanie na mokrym: klasa C
System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny generowany przez opony ma nie tylko wpływ na komfort jazdy, ale jest również ważnym czynnikiem ekologicznym, zwłaszcza w gęsto zabudowanych obszarach miejskich. Poziom głośności opony, określany na etykietach UE w skali od A do C i mierzony w decybelach (dB), odgrywa istotną rolę w redukcji zanieczyszczenia akustycznego. Opony klasy A, emitujące najmniej szumu, przyczyniają się do obniżenia ogólnego poziomu hałasu co może mieć pozytywny wpływ na zdrowie i samopoczucie okolicznych mieszkańców. Dodatkowo, zmniejszenie hałasu drogowego ma znaczenie dla dzikiej fauny, której życie często zakłócane jest przez stresujące odgłosy. Wybierając opony z niższym poziomem hałasu, kierowcy nie tylko zyskują na komforcie, ale także przyczyniają się do stworzenia bardziej zrównoważonego i przyjaznego środowiska w swoich społecznościach.