Matador MP93 Nordicca 155/70 R13 75 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador MP93 Nordicca 155/70 R13 75 T - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
155/70 R13
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
75 (do 385 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

223 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador MP93 Nordicca 155/70 R13

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MP93 Nordicca 155/70 R13 75 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MP93 Nordicca stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego, oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów czy gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 75 T oraz rozmiar 155/70 R13.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa MP93 Nordicca marki Matador

Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Specjalna mieszanka gumowa z krzemionką utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając przyczepność opon Matador na zaśnieżonych nawierzchniach. Zwiększona liczba lameli w bieżniku oraz solidne bloki w strefie barkowej wspierają stabilność jazdy i precyzyjne prowadzenie pojazdu.

Opona osobowa oraz SUV – 155/70 R13 75 T

Segment opon osobowych Matador dostosowany jest do wielu kategorii pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po SUV-y i luksusowe limuzyny. Zaawansowana technologia produkcji pozwala zrównoważyć przyczepność i trwałość, a starannie opracowana konstrukcja karkasu pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie, zwiększając bezpieczeństwo podczas długich tras. Przemyślana budowa bloków bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu nawet podczas intensywnych opadów. Odpowiednio dobrana twardość mieszanki gumowej zapewnia z kolei pewne prowadzenie, jednocześnie redukując hałas i wibracje.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 155/70 R13 MP93 Nordicca

Celem opon zimowych Matador MP93 Nordicca 155 70 R13 75T jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba w rozmiarze 155/70 R13 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 155 mm). Wysokość profilu to 70, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 13 cali. Model Matador MP93 Nordicca posiada indeks nośności 75 mówiący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 385 kg oraz indeks prędkości T zezwalający na jazdę do 190 km/h.

Matador MP93 Nordicca 155/70 R13

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 155/70 R13
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model MP93 Nordicca
Etykieta UE E / C / 71 dB
Indeks nośności 75 (do 385 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 39299

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu MP93 Nordicca?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 155/70 R13 75T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MP93 Nordicca 155/70 R13 75 T uzyskała wynik: E/C/71 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, wprowadzone w celu ułatwienia porównywania opon, zawierają istotne dane. Są to: wpływa na zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Te informacje, prezentowane w standardowy sposób, pomagają kierowcom szybko ocenić, które opony najlepiej zaspokoją ich potrzeby w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa C Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Matador MP93 Nordicca 155/70 R13 75 T: opór toczenia – E, hamowanie – C, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa E

Efektywność paliwowa opon to parametr, który ma ogromne znaczenie dla środowiska naturalnego. Klasyfikacja tej cechy na etykiecie unijnej opon od A do E, wskazuje na różnice w oporze toczenia. Opony z niższym (klasa A) są bardziej przyjazne dla środowiska w stosunku do tych z klasy E, oraz generują większe oszczędności finansowe, ponieważ zmniejszają zużycie paliwa i emisję spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym elementem wpływającym na bezpieczeństwo, ale pięciostopniowa skala na etykiecie unijnej opony mówi o wiele więcej. Poza oceną bezpieczeństwa, kategorie "A" do "E" (wcześniej, do 2021 roku - do "G") oddziałują również na świadomość ekologiczną, gdyż opony z lepszą przyczepnością często charakteryzują się mniejszym oporem toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2. To pokazuje, jak wybór ogumienia może wpłynąć nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na środowisko naturalne i efektywność ekonomiczną pojazdu.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny to parametr, który w fabrykach ogumienia jest wnikliwie badany i prezentowany na etykiecie unijnej, dając kierowcom istotne informacje przy wyborze opon. Choć naklejka koncentruje się na hałasie poza kabiną, producenci nie ignorują tego wewnątrz niej, który jest równie ważny dla komfortu jazdy. Wyspecjalizowane badania, które obejmują jedynie głośność na zewnątrz auta, przyczyniają się do rozwoju opon, które minimalizują hałas również wewnątrz pojazdu. Dzięki temu, kierowcy mogą doświadczać cichej i spokojnej jazdy, nawet w głośnym otoczeniu miejskim. Warto podkreślić, że opony o niskim poziomie tego parametru nie tylko poprawiają jakość jazdy, ale także pomagają chronić środowisko poprzez redukcję zanieczyszczenia akustycznego. Wybór takich produktów to świadomy krok w stronę bardziej zrównoważonej i ekologicznej jazdy.