Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15 82 H

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15 82 H - opona całoroczna klasy ekonomicznej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
195/50 R15
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
82 (do 475 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
D / C / 72 dB
3PMSF, M+S

Cena za sztukę

245 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15 82 H objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model MP62 All Weather Evo stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach, certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich czy wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni. Prezentowana opona marki Matador została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 195/50 R15 oraz indeks nośności i prędkości 82 H.

wielosezonowa całoroczna osobowa

Nowa opona całoroczna MP62 All Weather Evo marki Matador

Opony całoroczne Matador, łączące cechy modeli letnich i zimowych, sprawdzają się w przypadku przebiegów do 20 tysięcy km rocznie. Gwarantują bezpieczeństwo i stabilność zarówno latem, jak i zimą, szczególnie w warunkach miejskich. Dzięki specjalnej mieszance gumowej i bieżnikowi przystosowanemu do różnych nawierzchni, opony wielosezonowe stanowią wygodne rozwiązanie dla osób chcących uniknąć częstych wizyt u wulkanizatora.

Opona osobowa – 195/50 R15 82 H

Opony osobowe Matador zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Matador 195/50 R15 MP62 All Weather Evo

Zadaniem opon wielosezonowych Matador MP62 All Weather Evo 195 50 R15 82H jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 195/50 R15 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 195 mm). Kolejne dwie cyfry (50) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 15 cali (38.10 cm). Opona Matador MP62 All Weather Evo posiada indeks prędkości H (dopuszczalna jazda do 210 km/h) oraz nośności 82 (maksymalne obciążenie wynosi 475 kg na jedną oponę).

Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 58 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/50 R15
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Matador
Klasa ekonomiczna
Model MP62 All Weather Evo
Etykieta UE D / C / 72 dB
Indeks nośności 82 (do 475 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 23016

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu MP62 All Weather Evo?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 195/50 R15 82H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15 82 H uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Matador MP62 All Weather Evo 195/50 R15 82 H: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Efektywność paliwowa, odzwierciedlona na etykiecie unijnej, jest kluczowym parametrem dla oszczędnej jazdy. Opony z niższymi oporami toczenia (klasa A) wymagają mniej energii do utrzymania prędkości, co przekłada się na mniejsze o 1/10 litra zużycie paliwa na 100 km. Oprócz korzyści ekonomicznych, ogumienie o niższym oporze toczenia przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin, wspierając ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny to parametr, który w fabrykach ogumienia jest wnikliwie badany i prezentowany na etykiecie unijnej, dając kierowcom istotne informacje przy wyborze opon. Choć naklejka koncentruje się na hałasie poza kabiną, producenci nie ignorują tego wewnątrz niej, który jest równie ważny dla komfortu jazdy. Wyspecjalizowane badania, które obejmują jedynie głośność na zewnątrz auta, przyczyniają się do rozwoju opon, które minimalizują hałas również wewnątrz pojazdu. Dzięki temu, kierowcy mogą doświadczać cichej i spokojnej jazdy, nawet w głośnym otoczeniu miejskim. Warto podkreślić, że opony o niskim poziomie tego parametru nie tylko poprawiają jakość jazdy, ale także pomagają chronić środowisko poprzez redukcję zanieczyszczenia akustycznego. Wybór takich produktów to świadomy krok w stronę bardziej zrównoważonej i ekologicznej jazdy.