Leao iGreen All Season 175/70 R14 88 T XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Leao iGreen All Season 175/70 R14 88 T - opona całoroczna klasy budżetowej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
175/70 R14
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
88 (do 560 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

168 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Leao iGreen All Season 175/70 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Leao iGreen All Season 175/70 R14 88 T XL objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model iGreen All Season stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą uniwersalny kierunkowy układ powierzchni jezdnej bieżnika, uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach czy technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury. Prezentowana opona marki Leao została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 175/70 R14 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna iGreen All Season marki Leao

Opony całoroczne Leao to praktyczny wybór dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej wymiany opon. Łączą właściwości modeli letnich i zimowych, zapewniając dobrą przyczepność zarówno na śniegu, jak i na suchej nawierzchni. Specjalny kierunkowy bieżnik z lamelami poprawia stabilność w zimowych warunkach, a konstrukcja dostosowana do cieplejszych miesięcy wspiera komfort i bezpieczeństwo jazdy latem.

Opona osobowa oraz SUV – 175/70 R14 88 T

Opony osobowe Leao reprezentują kompleksowe rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne VAN-y, aż po ekskluzywne limuzyny i wszechstronne crossovery. Zaawansowana konstrukcja karkasu z wielowarstwowym opasaniem zapewnia doskonałą stabilność, a wzmocnione ściany boczne zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne. Inteligentnie zaprojektowana strefa barku efektywnie przenosi siły boczne podczas pokonywania zakrętów, natomiast zoptymalizowany układ rowków drenażowych skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Precyzyjnie dobrana mieszanka gumowa oferuje idealny balans między przyczepnością, trwałością a ekonomiką jazdy, redukując opory toczenia i obniżając zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Leao 175/70 R14 iGreen All Season XL

Opony całoroczne Leao iGreen All Season 175 70 R14 88T mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Rozmiar 175/70 R14 należy czytać następująco: szerokość opony 175 mm, wysokość profilu 70 i średnica 14 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Leao iGreen All Season posiada indeks prędkości T (dopuszczalna jazda do 190 km/h) oraz nośności 88 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 560 kilogramów na pojedyncze koło).

Leao iGreen All Season 175/70 R14 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 28 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 175/70 R14
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Leao
Klasa budżetowa
Model iGreen All Season
Etykieta UE C / C / 71 dB
Indeks nośności 88 (do 560 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 48442

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu iGreen All Season?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 175/70 R14 88T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Leao iGreen All Season 175/70 R14 88 T XL uzyskała wynik: C/C/71 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Leao iGreen All Season 175/70 R14 88 T: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna na oponach podkreśla znaczenie oporów toczenia w kwestii ochrony środowiska. Ogumienie klasy A (najlepszej) zmniejsza zużycie paliwa, co bezpośrednio wpływa na obniżenie emisji spalin. Im lepsza klasa (bardziej zielona), tym większa potencjalna oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.