Kumho PorTran KC53 145/80 R13C 88/86 R FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kumho PorTran KC53 145/80 R13
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kumho PorTran KC53 145/80 R13C 88/86 R FR objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model PorTran KC53 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning, innowacyjny symetryczny układ bieżnika czy udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia. Prezentowana opona marki Kumho została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 88/86 (do 560 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona letnia PorTran KC53 marki Kumho
Opony letnie Kumho zostały zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C. Specjalna mieszanka gumowa odporna na wyższe temperatury zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, wspierając stabilność prowadzenia i ograniczając zużycie opon. Dodatkowo mniejsza liczba nacięć i niższe opory toczenia pomagają zmniejszyć spalanie paliwa, co przekłada się na bardziej ekonomiczną jazdę.
Opona dostawcza (do busa) – 145/80 R13 88/86 R
Opony dostawcze Kumho w rozmiarze 145/80R13C wyróżniają się podwójnym indeksem nośności. Umożliwia to dostosowanie ogumienia do obciążenia zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywną eksploatację. Specjalna mieszanka gumowa zapewnia doskonałą przyczepność na mokrych podjazdach i ostrych zakrętach oraz wspomaga bezpieczną jazdę z pełnym załadunkiem.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kumho 145/80 R13 PorTran KC53 FR
Opony letnie Kumho PorTran KC53 145 80 R13C 88/86R zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba rozmiaru 145/80 R13 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 145 mm). Kolejne dwie cyfry (80) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 13 cali (33.02 cm). Następne oznaczenia (88/86 i R) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Kumho PorTran KC53. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 560 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 170 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 145/80 R13 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Kumho |
Klasa | średnia |
Model | PorTran KC53 |
Etykieta UE | D / D / 72 dB |
Indeks nośności | 88/86 (do 560 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | C, FR |
Kod produktu | 36465 |
C, FR – co oznaczają symbole w modelu PorTran KC53?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 145/80 R13 88/86R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kumho PorTran KC53 145/80 R13C 88/86 R FR uzyskała wynik: D/D/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Opór toczenia: klasa D
Na etykiecie unijnej, efektywność paliwowa opon jest przedstawiona za pomocą skali od A do E, gdzie A oznacza najmniejsze zużycie paliwa wynikające z niższych oporów toczenia. Klasyfikacja ta ma kluczowe znaczenie zarówno dla ekonomii jazdy, jak i dla ochrony środowiska, ponieważ mniejsze zużycie paliwa oznacza zredukowaną emisję spalin. Świadomy wybór ogumienia z lepszą klasą przyczynia się do redukcji śladu węglowego przez pojazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa D
Etykieta unijna w skali A-E prezentuje przyczepność na mokrej nawierzchni poprzez porównanie do modelu referencyjnego, co pozwala na bezpośrednie odniesienie wydajności opony do znanego standardu. Co ciekawe, od 2021 roku naklejki te zawierają nowe, bardziej intuicyjne symbole oraz krótki kod QR, prowadzący do Europejskiego Rejestru Opon, gdzie można znaleźć szczegółowe informacje o danym wyrobie. Jest to część szeroko zakrojonych działań, mających na celu ułatwienie konsumentom dostępu do danych i umożliwienie bardziej świadomego wyboru opon, podkreślając rolę ich przyczepności na mokro w ogólnym bezpieczeństwie jazdy. Obecnie parametr ten oceniany jest od "A" - najkrótsza droga hamowania, do "E" - zamykającego skalę.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
W gęsto zabudowanych obszarach miejskich, hałas zewnętrzny opon jest istotnym czynnikiem wpływającym na jakość życia. Opony o niższym poziomie tego parametru, wskazane na etykiecie unijnej jako te z klasą A, przyczyniają się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego. Jest to szczególnie ważne w redukcji ogólnego szumu w miastach, co przekłada się na spokojniejsze i zdrowsze środowisko dla mieszkańców, a także dla dzikich zwierząt zamieszkujących okolice dróg miejskich i podmiejskich.