Kleber Transalp 2+ 225/65 R16C 112/110 R

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kleber Transalp 2+ 225/65 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Transalp 2+ 225/65 R16C 112/110 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Transalp 2+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych, technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach czy homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle). Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/65 R16C oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona zimowa Transalp 2+ marki Kleber
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii opony zimowe Kleber zwiększają bezpieczeństwo na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Kierunkowy bieżnik z gęstą siecią lameli poprawia trakcję, a elastyczna mieszanka gumowa wspiera lepsze prowadzenie pojazdu. Wzmocnione krawędzie bieżnika poprawiają stabilność podczas dynamicznych manewrów i jazdy po krętych trasach.
Opona dostawcza (do busa) – 225/65 R16 112/110 R
Opony dostawcze Kleber w rozmiarze 225/65R16C przeznaczone są do busów i samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Ich konstrukcja o zwiększonej wytrzymałości uwzględnia większe obciążenia, co umożliwia bezpieczne przewożenie cięższych ładunków. Dzięki zastosowaniu specjalnych rozwiązań poprawiających odporność na ścieranie, opony dostawcze cechują się dłuższą żywotnością i zapewniają pewniejsze prowadzenie pojazdu podczas transportu towarów.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kleber 225/65 R16 Transalp 2+
Opony zimowe Kleber Transalp 2+ 225 65 R16C 112/110R zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 225/65 R16 szerokość bieżnika wynosi 225 mm, wysokość profilu (65), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Opony Kleber Transalp 2+ mają indeks prędkości R (oznaczający maksymalną szybkość = 170 km/h) oraz indeks nośności 112/110 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 1120 kg na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 80 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/65 R16 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Kleber |
Klasa | średnia |
Model | Transalp 2+ |
Etykieta UE | C / B / 71 dB |
Indeks nośności | 112/110 (do 1120 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 55820 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Transalp 2+?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 225/65 R16 112/110R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Transalp 2+ 225/65 R16C 112/110 R uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku, unijne etykiety na opony są wymagane dla każdego modelu sprzedawanego w Unii Europejskiej. Dostarczają one informacji o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasie generowanym podczas jazdy. Te standardy są kluczowe dla zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa. Znacząco ułatwiają kierowcom wybór optymalnego ogumienia dla ich pojazdów.

Opór toczenia: klasa C
Różnice w zużyciu paliwa między oponami reprezentującymi różne klasy efektywności paliwowej mogą być znaczące. Ogumienie klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa w porównaniu do tego z klasy E. Etykieta unijna określająca ten parametr podkreśla wagę wyboru opon o wysokiej jakości - zatem warto zwrócić na nią uwagę podczas zakupu.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z ważniejszych parametrów bezpieczeństwa, którego znaczenie jest ujęte na etykiecie unijnej opony. Odpowiada za zdolność przylegania opony do zamoczonej jezdni i jest wyrażana w klasach od "A" do "E" (wcześniej nawet "G"), gdzie "A" oznacza najwyższą skuteczność zatrzymania pojazdu. Im lepsza ocena, tym krótsza droga zatrzymywania się na mokrych nawierzchniach. Pamiętając o tych klasach, warto również mieć na uwadze inne parametry opony, które wpływają na ogólne bezpieczeństwo, takie jak odporność na aquaplaning, trwałość czy wpływ na ekonomikę jazdy. Pomiar tej klasyfikacji jest dokładnie regulowany przez standardy UNECE 117, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.