Kleber Transalp 2+ 215/65 R16C 109/107 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Kleber Transalp 2+ 215/65 R16 109/107 R - opona zimowa klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/65 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / B / 71 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

533 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Kleber Transalp 2+ 215/65 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Transalp 2+ 215/65 R16C 109/107 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Transalp 2+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej, homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle) czy technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 109/107 (do 1030 kg) oraz rozmiar 215/65 R16C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Transalp 2+ marki Kleber

W trudnych warunkach pogodowych opony zimowe Kleber wspierają zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. Charakterystyczny kierunkowy bieżnik z gęstą siecią lameli poprawia przyczepność na śniegu i lodzie, zwiększając kontrolę nad pojazdem. Dodatkowo specjalna mieszanka gumowa zachowuje swoje właściwości w niskich temperaturach, co wzmacnia stabilność podczas jazdy.

Opona dostawcza (do busa) – 215/65 R16 109/107 R

Opony dostawcze Kleber w rozmiarze 215/65R16C zostały stworzone z myślą o pojazdach o masie do 3,5 tony. Ich wyróżnikiem są dwa indeksy nośności, które umożliwiają optymalne wykorzystanie zarówno na pojedynczej, jak i bliźniaczej feldze. Dzięki specjalnie zaprojektowanemu bieżnikowi charakteryzują się wysoką odpornością na uszkodzenia oraz równomiernym prowadzeniem w rozmaitych warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Kleber 215/65 R16 Transalp 2+

Opony zimowe Kleber Transalp 2+ 215 65 R16C 109/107R są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 215/65 R16 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 215 mm). Kolejne dwie cyfry (65) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 16 cali (40.64 cm). Model Kleber Transalp 2+ posiada indeks nośności 109/107 informujący, że maksymalne obciążenie na jedną oponę wynosi 1030 kilogramów. Z kolei indeks prędkości R umożliwia przemieszczanie się z prędkością do 170 km/h.

Kleber Transalp 2+ 215/65 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/65 R16
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Kleber
Klasa średnia
Model Transalp 2+
Etykieta UE C / B / 71 dB
Indeks nośności 109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 55821

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Transalp 2+?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/65 R16 109/107R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Transalp 2+ 215/65 R16C 109/107 R uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Kleber Transalp 2+ 215/65 R16 109/107 R: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Unijna etykieta dostarcza istotnych informacji o efektywności paliwowej opon. Modele z klasy A, charakteryzujące się najniższym oporem toczenia, oferują największe oszczędności paliwa, a co za tym idzie - również pieniędzy. Warto wiedzieć, że wybierając opony o lepszej klasie, nie tylko zmniejszasz spalanie, ale także przyczyniasz się do ograniczenia emisji spalin, co ma pozytywny wpływ na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.