Kleber Quadraxer 3 245/40 R19 98 Y XL (FR)

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Kleber Quadraxer 3 245/40 R19 98 Y - opona całoroczna klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
245/40 R19
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
98 (do 750 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE

Cena za sztukę

659 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Kleber Quadraxer 3 245/40 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Quadraxer 3 245/40 R19 98 Y XL (FR) objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Quadraxer 3 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą nowoczesny kierunkowy wzór rowków bieżnika, uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach czy symbol 3PMSF informujący o wysokiej efektywności w niskich temperaturach. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 245/40 R19 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Quadraxer 3 marki Kleber

Opony całoroczne (uniwersalne) łączą cechy produktów letnich i zimowych. Charakteryzują się twardszą mieszanką gumową niż opony zimowe i mniej agresywnym bieżnikiem w porównaniu do letnich. Opony wielosezonowe Kleber sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych, gdzie zimy są łagodne, a lato niezbyt gorące. Symbol 3PMSF na boku potwierdza ich przydatność w warunkach zimowych.

Opona osobowa oraz SUV – 245/40 R19 98 Y

Opony osobowe Kleber wyznaczają standard w świecie ogumienia, obejmując szeroki wachlarz pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po sedany, SUV-y i crossovery. Starannie dobrane parametry techniczne i innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że cechują się one doskonałą przyczepnością, wytrzymałością oraz komfortem prowadzenia. Dzięki zoptymalizowanej budowie bieżnika i mieszance gumowej z domieszką krzemionki efektywnie redukują opory toczenia, pozwalając oszczędzić paliwo i zachować stabilność nawet w wymagających warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Kleber 245/40 R19 Quadraxer 3 XL (FR)

Celem opon wielosezonowych Kleber Quadraxer 3 245 40 R19 98Y jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Prezentowany rozmiar 245/40 R19 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (245) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (40) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 19). Następne oznaczenia (98 oraz Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Kleber Quadraxer 3. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 750 kg/oponę) dopuszczalne podczas jazdy z prędkością do 300 km/h.

Kleber Quadraxer 3 245/40 R19 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 21 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 245/40 R19
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Kleber
Klasa średnia
Model Quadraxer 3
Etykieta UE C / B / 69 dB
Indeks nośności 98 (do 750 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak ((FR))
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, (FR)
Kod produktu 42481

XL, 3PMSF, M+S, (FR) – co oznaczają symbole w modelu Quadraxer 3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • (FR) / Rozwiązanie to ma formę delikatnego zgrubienia na ścianie bocznej opony, które lekko osłania felgę, chroniąc ją przed drobnymi uszkodzeniami. Jest to idealne rozwiązanie do codziennej jazdy, zapewniające dodatkową ochronę podczas manewrów blisko krawężników i innych przeszkód.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, (FR)

Etykieta unijna opon 245/40 R19 98Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Quadraxer 3 245/40 R19 98 Y XL (FR) uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobna do tych na sprzęcie AGD/RTV, jest niezwykle pomocna przy wyborze ogumienia. Ułatwia porównanie podstawowych właściwości, takich jak opory toczenia, przyczepność na mokrych nawierzchniach i poziom hałasu. Klasyfikacje dla dwóch pierwszych z wymienionych parametrów mieszczą się w zakresie A do E. Hałas zaprezentowano symbolami od A do C oraz w skali od 1 do 3 fal, z dodatkową wartością w dB, co ułatwia podjęcie świadomej decyzji zakupowej.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Kleber Quadraxer 3 245/40 R19 98 Y: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Opony z najlepszą klasą efektywności energetycznej "A" na etykiecie unijnej nie tylko zmniejszają zużycie paliwa, ale także ograniczają emisję spalin. Redukując opór toczenia, minimalizują one ilość energii potrzebnej do utrzymania prędkości pojazdu, co przekłada się na mniejszy generowany ślad węglowy. W porównaniu z oponami klasy "E", te z oznaczeniem "A" znacząco przyczyniają się do ochrony środowiska przez jednoczesnym zmniejszeniu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z ważniejszych parametrów bezpieczeństwa, którego znaczenie jest ujęte na etykiecie unijnej opony. Odpowiada za zdolność przylegania opony do zamoczonej jezdni i jest wyrażana w klasach od "A" do "E" (wcześniej nawet "G"), gdzie "A" oznacza najwyższą skuteczność zatrzymania pojazdu. Im lepsza ocena, tym krótsza droga zatrzymywania się na mokrych nawierzchniach. Pamiętając o tych klasach, warto również mieć na uwadze inne parametry opony, które wpływają na ogólne bezpieczeństwo, takie jak odporność na aquaplaning, trwałość czy wpływ na ekonomikę jazdy. Pomiar tej klasyfikacji jest dokładnie regulowany przez standardy UNECE 117, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.