Kleber Krisalp HP3 SUV 225/55 R18 102 H XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Kleber Krisalp HP3 SUV 225/55 R18 102 H - opona zimowa klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
225/55 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
102 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / B / 69 dB
XL, 3PMSF, M+S, FR

Cena za sztukę

569 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Kleber Krisalp HP3 SUV 225/55 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Krisalp HP3 SUV 225/55 R18 102 H XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Krisalp HP3 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego, specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika czy elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 102 (do 850 kg na oponę).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Krisalp HP3 SUV marki Kleber

Opony zimowe Kleber zostały zaprojektowane z myślą o bezpiecznej jeździe w warunkach niskich temperatur. Specjalny kierunkowy bieżnik skutecznie odprowadza śnieg, błoto pośniegowe i wodę, zmniejszając ryzyko poślizgu na śliskich nawierzchniach. Liczne lamele poprawiają przyczepność, zwiększając kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych drogach. Specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, co wpływa na lepszą stabilność podczas hamowania i manewrów.

Opona osobowa oraz SUV – 225/55 R18 102 H

Opony osobowe Kleber to uniwersalne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w różnych typach pojazdów - od małych aut miejskich, przez rodzinne sedany, aż po luksusowe SUV-y. Wyróżniają się wysoką przyczepnością na zróżnicowanych nawierzchniach i pomagają obniżyć zużycie paliwa. Nowoczesne technologie zastosowane w oponach osobowych zapewniają komfort akustyczny i stabilne prowadzenie. Dodatkowo ich solidna konstrukcja gwarantuje niezawodne parametry użytkowe w każdych warunkach - od krótkich dojazdów w mieście po długie rodzinne podróże.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Kleber 225/55 R18 Krisalp HP3 SUV XL FR

Opony zimowe Kleber Krisalp HP3 SUV 225 55 R18 102H są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Rozmiar 225/55 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 55 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Kleber Krisalp HP3 SUV mają indeks prędkości H (oznaczający dopuszczalną szybkość równą 210 km/h) i indeks nośności 102 (wskazujący maksymalne obciążenie wynoszące 850 kilogramów / oponę).

Kleber Krisalp HP3 SUV 225/55 R18 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 20 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/55 R18
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Kleber
Klasa średnia
Model Krisalp HP3 SUV
Etykieta UE C / B / 69 dB
Indeks nośności 102 (do 850 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 38875

XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Krisalp HP3 SUV?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 225/55 R18 102H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Krisalp HP3 SUV 225/55 R18 102 H XL FR uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Kleber Krisalp HP3 SUV 225/55 R18 102 H: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdująca się na unijnej etykiecie opony, jest kluczowa dla kierowców poszukujących nie tylko wydajnego, ale przede wszystkim bezpiecznego ogumienia. Skala od "A" do "E" (kiedyś kończąca się na "F" oraz "G") pozwala na szybką orientację w wydajności hamowania opony na mokrych powierzchniach. Wyższa klasa, symbolizująca krótszą drogę hamowania, oznacza lepszą reakcję opony w sytuacjach awaryjnych. Choć różnice między poszczególnymi notami są istotne, należy pamiętać, że każdorazowo wybór opony powinien być podyktowany indywidualnymi potrzebami i warunkami eksploatacji pojazdu, z uwzględnieniem wszystkich kwestii bezpieczeństwa oraz stylu jazdy.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.