Kleber Krisalp HP3 SUV 215/50 R18 92 V FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kleber Krisalp HP3 SUV 215/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Krisalp HP3 SUV 215/50 R18 92 V FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Krisalp HP3 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach, certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF) czy charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 215/50 R18 oraz indeks nośności i prędkości 92 V.
Nowa opona zimowa Krisalp HP3 SUV marki Kleber
Opony zimowe Kleber zaprojektowano z myślą o utrzymaniu wysokiej przyczepności i stabilności podczas jazdy w trudnych warunkach zimowych. Zaawansowany kierunkowy bieżnik oraz mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zwiększają przyczepność na śniegu i lodzie, zapewniając lepszą kontrolę nad pojazdem. Optymalny rozkład rowków skutecznie odprowadza wodę, zmniejszając ryzyko poślizgu i poprawiając wydajność hamowania.
Opona osobowa oraz SUV – 215/50 R18 92 V
Opony osobowe Kleber zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kleber 215/50 R18 Krisalp HP3 SUV FR
Opony zimowe Kleber Krisalp HP3 SUV 215 50 R18 92V są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 215/50 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 215 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (50) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Następne oznaczenia (92V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Kleber Krisalp HP3 SUV. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 630 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 60 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Kleber |
Klasa | średnia |
Model | Krisalp HP3 SUV |
Etykieta UE | D / B / 69 dB |
Indeks nośności | 92 (do 630 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | 3PMSF, M+S, FR |
Kod produktu | 38880 |
3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Krisalp HP3 SUV?
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 215/50 R18 92V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Krisalp HP3 SUV 215/50 R18 92 V FR uzyskała wynik: D/B/69 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa D
Etykieta unijna dostarcza informacji o efektywności paliwowej w skali od A do E. Opony z klasy A to synonim największej oszczędności i minimalizacji emisji spalin. Ta cecha jest istotną wskazówką dla kierowców, którzy są świadomi zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych aspektów użytkowania samochodu. Wybór opon z wyższą klasą efektywności paliwowej oznacza aktywny udział w ochronie środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Hamowanie na mokrej nawierzchni to istotny wskaźnik przyczepności opony, szczególnie podczas deszczowych dni. Obecna skala ocen od A do E (do niedawna jeszcze - G) dostarcza informacji o długości drogi hamowania, gdzie "A" wskazuje tę najkrótszą. To kryterium pomaga w ocenie tego, jak guma zachowa się w trudnych warunkach na mokrej jezdni. Zrozumienie tego parametru jest kluczowe dla kierowców ceniących sobie bezpieczeństwo i komfort jazdy, ale pamiętajmy, że jest to tylko jeden z wielu aspektów koniecznych do rozważenia przy wyborze ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.