Kleber Krisalp HP3 215/50 R17 95 H XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Kleber Krisalp HP3 215/50 R17 95 H - opona zimowa klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/50 R17
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

501 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Kleber Krisalp HP3 215/50 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Krisalp HP3 215/50 R17 95 H XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Krisalp HP3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach, mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 215/50 R17.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Krisalp HP3 marki Kleber

Opony zimowe Kleber, wykonane z mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki, utrzymują odpowiednią elastyczność nawet przy dużym mrozie, poprawiając przyczepność na śliskich nawierzchniach. Głębokie rowki bieżnika skutecznie radzą sobie z odprowadzaniem wody i śniegu, minimalizując ryzyko aquaplaningu i wspierając kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach zimowych.

Opona osobowa oraz SUV – 215/50 R17 95 H

Opony osobowe Kleber stanowią efekt wieloletnich badań w dziedzinie zaawansowanych technologii gumowo-kauczukowych. Precyzyjnie dobrane proporcje mieszanki gwarantują pewną przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych, a wielowarstwowa konstrukcja opasania zapewnia stabilne prowadzenie nawet przy wyższych prędkościach. Specjalnie zaprojektowane rowki w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, ograniczając ryzyko aquaplaningu. Dodatkowo, innowacyjne rozwiązania zmniejszają drgania i hałas wewnątrz pojazdu, wspierając jednocześnie niższe zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Kleber 215/50 R17 Krisalp HP3 XL FR

Opony zimowe Kleber Krisalp HP3 215 50 R17 95H mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 215/50 R17 szerokość bieżnika wynosi 215 mm, wysokość profilu (50), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 17 cali. Model Kleber Krisalp HP3 posiada indeks nośności 95 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 690 kg oraz indeks prędkości H umożliwiający jazdę do 210 km/h.

Kleber Krisalp HP3 215/50 R17 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 58 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/50 R17
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Kleber
Klasa średnia
Model Krisalp HP3
Etykieta UE C / B / 69 dB
Indeks nośności 95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FR
Kod produktu 3015

XL, 3PMSF, M+S, FR – co oznaczają symbole w modelu Krisalp HP3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FR

Etykieta unijna opon 215/50 R17 95H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Krisalp HP3 215/50 R17 95 H XL FR uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. Od wprowadzenia regulacji, wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety z ujednoliconym wyglądem, prezentujące trzy podstawowe parametry. To przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz poziom hałasu. Takie oznaczenie ułatwia kierowcom porównanie różnych modeli. Przekłada się to na świadomy wybór najlepszego ogumienia zgodnego z ich potrzebami i możliwościami finansowymi.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Kleber Krisalp HP3 215/50 R17 95 H: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Klasyfikacja efektywności paliwowej opon, od A do E, odzwierciedla bezpośrednio zużycie paliwa w samochodach mających je na swoich kołach. Różnica między ogumieniem klasy najniższej oraz najwyższej może wynosić kilka litrów na każde 1000 kilometrów przejechanej trasy. Opony z niższym oporem toczenia (klasa A) pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym zbiorniku paliwa, co jest kluczowe dla zmniejszenia emisji spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Zapewnienie dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni jest niezbędne dla bezpiecznej jazdy. Klasa przyczepności, określona na etykiecie unijnej opony, wskazuje na zdolność opony do skutecznego hamowania na mokrych drogach, z klasami od "A" do "E" (przed 2021 rokiem - do "G"). Klasa "A", "B" czy "C" - gwarantuje krótszą drogę hamowania, znacząco poprawiając bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. To ważne dla kierowców, którzy muszą często adaptować się do zmieniających się warunków pogodowych. Różnice w długości czasu potrzebnego do całkowitego zatrzymania się pomiędzy poszczególnymi klasami, mogące sięgać kilkunastu metrów, podkreślają, jak wybór odpowiednich opon może wpłynąć na ogólne bezpieczeństwo jazdy. Kierowcy rozumiejący te oceny, mogą dokonać bardziej świadomego wyboru ogumienia, co przekłada się na bezpieczniejszą i łatwiejszą do kontrolowania jazdę, niezależnie od warunków pogodowych.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas generowany przez pracującą oponę jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na komfort jazdy. Na etykiecie unijnej wartość tego parametru jest podawana w decybelach (dB), co pozwala kierowcom dokonać świadomego wyboru. Opony są przydzielane do jednej z trzech klas głośności: A, B lub C, zamiast wcześniejszych symboli fali. Opony klasy A i B są najcichsze, zapewniają zatem spokojniejszą jazdę, podczas gdy klasy C oznaczają wyższy poziom szumu. Ten czynnik jest szczególnie ważny dla osób spędzających dużo czasu w samochodzie, ponieważ niższy poziom hałasu może znacząco zwiększyć komfort poruszania się nim.