Kleber Krisalp HP3 195/50 R15 82 H

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kleber Krisalp HP3 195/50 R15
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Krisalp HP3 195/50 R15 82 H objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Krisalp HP3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe, mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach czy gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 82 H oraz rozmiar 195/50 R15.
Nowa opona zimowa Krisalp HP3 marki Kleber
Opony zimowe wykorzystują mieszankę gumową z dodatkiem krzemionki, która zachowuje elastyczność w niskich temperaturach i poprawia przyczepność na śliskich nawierzchniach. Głębokie rowki w bieżniku opon Kleber efektywnie odprowadzają wodę oraz błoto pośniegowe, zmniejszając ryzyko poślizgu i wspierając stabilność podczas hamowania.
Opona osobowa – 195/50 R15 82 H
Opony osobowe Kleber sprawdzają się w szerokiej gamie pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po eleganckie limuzyny i SUV-y. Dzięki wysokiej przyczepności i pewnej stabilności zapewniają komfortową jazdę w każdych warunkach pogodowych. Starannie dopracowana konstrukcja bieżnika ogranicza opory toczenia, wspierając niższe zużycie paliwa i redukcję emisji spalin. Dodatkowo, optymalna mieszanka gumowa gwarantuje trwałość oraz równowagę między bezpieczeństwem a ekonomiczną eksploatacją, co czyni opony te niezawodnym wyborem na co dzień.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kleber 195/50 R15 Krisalp HP3
Zadaniem opon zimowych Kleber Krisalp HP3 195 50 R15 82H jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Rozmiar 195/50 R15 należy czytać następująco: szerokość opony 195 mm, wysokość profilu 50 i średnica 15 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Model Kleber Krisalp HP3 posiada indeks nośności 82 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 475 kg oraz indeks prędkości H umożliwiający jazdę do 210 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 76 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 195/50 R15 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Kleber |
Klasa | średnia |
Model | Krisalp HP3 |
Etykieta UE | D / B / 69 dB |
Indeks nośności | 82 (do 475 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 2970 |
3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Krisalp HP3?
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 195/50 R15 82H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Krisalp HP3 195/50 R15 82 H uzyskała wynik: D/B/69 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.

Opór toczenia: klasa D
Etykieta unijna na oponach, która klasyfikuje opory toczenia od A do E, stanowi kluczowe narzędzie dla każdego kierowcy dbającego o środowisko. Wybór opon z kategorią A lub B gwarantuje nie tylko mniejsze zużycie paliwa, ale także znacząco przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych spalin. Dzięki temu kierowcy mają realny wpływ na ograniczenie swojego śladu węglowego, jednocześnie ciesząc się oszczędnościami wynikającymi z efektywniejszej jazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Przyczepność na mokrym to jeden z trzech parametrów ocenianych na etykiecie unijnej opon. Skala od "E" (wcześniej "F" czy nawet "G") do "A" informuje o długości drogi hamowania na asfalcie po opadach, gdzie "A" oznacza najlepszą wydajność. Ciekawostką jest, że od 2021 roku unijne etykiety opon zawierają również kod QR, który prowadzi do europejskiej bazy danych z bardziej szczegółowymi informacjami o każdym modelu opony. Ta innowacja ma na celu zwiększenie przejrzystości i pomom konsumentom w dokonywaniu bardziej świadomych wyborów dotyczących ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 69 decybeli
W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.