Kleber Dynaxer UHP 205/40 R17 84 W XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 2 dni
Kleber Dynaxer UHP 205/40 R17 84 W - opona letnia klasy średniej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
205/40 R17
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
84 (do 500 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

376 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Kleber Dynaxer UHP 205/40 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Dynaxer UHP 205/40 R17 84 W XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Dynaxer UHP stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy innowacyjny asymetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 205/40 R17.

letnia osobowa

Nowa opona letnia Dynaxer UHP marki Kleber

Opony letnie to znakomite rozwiązanie dla kierowców poszukujących maksymalnej wydajności w cieplejsze miesiące. Przy temperaturach powyżej 7°C ich unikalna mieszanka gumowa i zaawansowany asymetryczny bieżnik zapewniają niezrównaną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Efektywność opon letnich Kleber pomaga w osiąganiu lepszej kontroli nad pojazdem oraz w zwiększeniu bezpieczeństwa podczas jazdy.

Opona osobowa – 205/40 R17 84 W

Opony osobowe Kleber stanowią kluczowy element wyposażenia każdego pojazdu. Rozbudowana sieć kanałów i rowków zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach, minimalizując ryzyko poślizgu. Wzmocniona strefa barku gwarantuje precyzję prowadzenia przy dynamicznych manewrach, a kontrolowana sztywność konstrukcji przekłada się na przewidywalne zachowanie w sytuacjach awaryjnych. Inteligentne połączenie twardości i elastyczności gumy zapewnia zarówno skuteczną trakcję w trudniejszych warunkach, jak i wysoki komfort akustyczny podczas codziennej eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Kleber 205/40 R17 Dynaxer UHP XL FR

Opony letnie Kleber Dynaxer UHP 205 40 R17 84W mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 205/40 R17 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 205 mm). Kolejne dwie cyfry (40) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 17 cali (43.18 cm). Opona Kleber Dynaxer UHP ma indeks prędkości W który pozwala na jazdę do 270 km/h. Indeks nośności 84 oznacza maksymalne obciążenie 500 kg dla pojedynczego koła.

Kleber Dynaxer UHP 205/40 R17 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 11 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/40 R17
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Kleber
Klasa średnia
Model Dynaxer UHP
Etykieta UE D / A / 69 dB
Indeks nośności 84 (do 500 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, FR
Kod produktu 2746

XL, FR – co oznaczają symbole w modelu Dynaxer UHP?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, FR

Etykieta unijna opon 205/40 R17 84W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Dynaxer UHP 205/40 R17 84 W XL FR uzyskała wynik: D/A/69 dB - szczegóły poniżej. Na terenie Unii Europejskiej opony są oznaczone etykietami, które przypominają te stosowane w sprzęcie AGD/RTV, dostarczając informacji o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i emitowanym hałasie. Parametry te są skalowane od A do E dla pierwszych dwóch i od A do C dla hałasu, z dodatkowym oznaczeniem w decybelach oraz ilością fal, co pozwala na precyzyjne porównanie i wybór najbardziej efektywnych opon.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa A Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Kleber Dynaxer UHP 205/40 R17 84 W: opór toczenia – D, hamowanie – A, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa D

Dzięki etykiecie unijnej na oponach, kierowcy mają prosty dostęp do informacji o spalaniu paliwa. Kolorowa skala od A do E pozwala na szybką ocenę, która opona jest bardziej ekonomiczna. Wybór ogumienia z oceną A (zielony) oznacza największe oszczędności paliwowe, co jest ważne zarówno dla portfela, jak i dla środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Zewnętrzny hałas toczenia opon to ważny parametr dla kierowców ceniących spokojną jazdę. Wartość tego parametru, podawana na etykiecie unijnej opony, mieści się w zakresie od 67 do 78 decybeli (dB). Wszystkie nowe wyroby są klasyfikowane od A do C, gdzie ocena A reprezentuje ogumienie najcichsze, zapewniające największy komfort jazdy. Ten czynnik, mierzony przy prędkości 80 km/h, informuje o poziomie szumu emitowanym przez oponę na zewnątrz, co przekłada się również na ogólne doznania z poruszania się. Różnica 3 decybeli może znacząco na to wpłynąć, co warto mieć na uwadze, kupując nowy komplet kół do auta.