Kleber Dynaxer HP4 205/60 R15 91 H

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Kleber Dynaxer HP4 205/60 R15
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Dynaxer HP4 205/60 R15 91 H objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Dynaxer HP4 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning, udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia czy zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 91 H oraz rozmiar 205/60 R15.
Nowa opona letnia Dynaxer HP4 marki Kleber
Opony letnie przystosowane do polskich warunków klimatycznych zaleca się stosować przy temperaturach powyżej 7°C. Mieszanka gumowa odporna na wysokie temperatury oraz zoptymalizowany asymetryczny bieżnik sprzyjają stabilności jazdy, szczególnie podczas pokonywania licznych zakrętów. Opony letnie Kleber zapewniają skuteczne hamowanie i komfort użytkowania zarówno w ruchu miejskim, jak i na dłuższych trasach.
Opona osobowa – 205/60 R15 91 H
Opony osobowe Kleber to zaawansowane inżynieryjnie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po rodzinne sedany, luksusowe limuzyny i mocne SUV-y. Dzięki wzmocnieniom stalowym w strukturze wewnętrznej wyróżniają się doskonałą stabilnością przy wyższych prędkościach, a starannie opracowany wzór bieżnika zapewnia optymalną przyczepność na różnych nawierzchniach. Innowacyjna mieszanka gumowa przekłada się na niższe opory toczenia, pozwalając obniżyć koszty eksploatacji i cieszyć się komfortową jazdą w każdych warunkach.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Kleber 205/60 R15 Dynaxer HP4
Zadaniem opon letnich Kleber Dynaxer HP4 205 60 R15 91H jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 205/60 R15 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 205 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (60) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 15 cali. Opony Kleber Dynaxer HP4 mają indeks szybkości H (oznaczający dopuszczalną prędkość = 210 km/h) i indeks nośności 91 (wskazujący maksymalne obciążenie = 615 kg/oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/60 R15 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Kleber |
Klasa | średnia |
Model | Dynaxer HP4 |
Etykieta UE | C / B / 68 dB |
Indeks nośności | 91 (do 615 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Kod produktu | 2677 |
Etykieta unijna opon 205/60 R15 91H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Dynaxer HP4 205/60 R15 91 H uzyskała wynik: C/B/68 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.

Opór toczenia: klasa C
Lepsza klasa efektywności energetycznej opon, odzwierciedlona w unijnej etykiecie, oznacza niższe opory toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji spalin. Ogumienie klasy "A" jest szczególnie ważne dla redukcji śladu węglowego, ponieważ zużywa mniej energii do poruszania się, co można przełożyć na zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie generowania zanieczyszczeń do atmosfery.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.
Hałas zewnętrzny: 68 decybeli
Ciekawym aspektem hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, jak informuje etykieta unijna, jest jego innowacyjny sposób pomiaru. W procesie testowania, samochód przejeżdża obok mikrofonów rozmieszczonych w odległości 7,5 metra od środka toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Ta precyzyjna metoda pozwala na dokładne określenie limit hałasu generowanego przez ogumienie podczas jazdy. Wyroby z oznaczeniem jednej fali (lub literą A tudzież B) na naklejce emitują najmniej szumów i są uznawane za najbardziej przyjazne dla środowiska. To nie tylko przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego, ale także podnosi komfort jazdy w cichych samochodach elektrycznych. Warto podkreślić, że wszystkie opony dostępne na rynku spełniają obowiązujące normy głośności, jednak te z niższym jej poziomem stanowią wybór preferowany przez świadomych ekologicznie konsumentów i producentów pojazdów, dążących do harmonii z otoczeniem naturalnym.