Kleber Dynaxer HP4 195/65 R15 95 H XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Kleber Dynaxer HP4 195/65 R15 95 H - opona letnia klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
195/65 R15
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

296 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Kleber Dynaxer HP4 195/65 R15

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Kleber Dynaxer HP4 195/65 R15 95 H XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Dynaxer HP4 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning, zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa czy sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów. Prezentowana opona marki Kleber została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 195/65 R15 oraz podwyższony indeks nośności 95 (do 690 kg na oponę).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Dynaxer HP4 marki Kleber

Opony letnie Kleber zapewniają optymalną wydajność od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dzienna temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalna mieszanka gumowa i zoptymalizowany bieżnik asymetryczny poprawiają stabilność podczas pokonywania zakrętów, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie auta. Zmniejszone opory toczenia wspierają oszczędność paliwa, zapewniając bardziej ekonomiczną i komfortową jazdę.

Opona osobowa oraz SUV – 195/65 R15 95 H

Opony osobowe Kleber stanowią kluczowy element wyposażenia każdego pojazdu. Rozbudowana sieć kanałów i rowków zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach, minimalizując ryzyko poślizgu. Wzmocniona strefa barku gwarantuje precyzję prowadzenia przy dynamicznych manewrach, a kontrolowana sztywność konstrukcji przekłada się na przewidywalne zachowanie w sytuacjach awaryjnych. Inteligentne połączenie twardości i elastyczności gumy zapewnia zarówno skuteczną trakcję w trudniejszych warunkach, jak i wysoki komfort akustyczny podczas codziennej eksploatacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Kleber 195/65 R15 Dynaxer HP4 XL

Opony letnie Kleber Dynaxer HP4 195 65 R15 95H mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Oznaczenie rozmiaru 195/65 R15 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 195 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (65) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 15 cali. Opony Kleber Dynaxer HP4 mają indeks nośności 95 oraz szybkości H. Oznacza to, że podczas jazdy z dopuszczalną prędkością do 210 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie wynoszące 690 kg.

Kleber Dynaxer HP4 195/65 R15 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/65 R15
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Kleber
Klasa średnia
Model Dynaxer HP4
Etykieta UE C / B / 68 dB
Indeks nośności 95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL
Kod produktu 2694

XL – co oznaczają symbole w modelu Dynaxer HP4?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL

Etykieta unijna opon 195/65 R15 95H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Kleber Dynaxer HP4 195/65 R15 95 H XL uzyskała wynik: C/B/68 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobna do tych na sprzęcie AGD/RTV, jest niezwykle pomocna przy wyborze ogumienia. Ułatwia porównanie podstawowych właściwości, takich jak opory toczenia, przyczepność na mokrych nawierzchniach i poziom hałasu. Klasyfikacje dla dwóch pierwszych z wymienionych parametrów mieszczą się w zakresie A do E. Hałas zaprezentowano symbolami od A do C oraz w skali od 1 do 3 fal, z dodatkową wartością w dB, co ułatwia podjęcie świadomej decyzji zakupowej.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 68 decybeli
Etykieta UE opony Kleber Dynaxer HP4 195/65 R15 95 H: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 68 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna na oponach podkreśla znaczenie oporów toczenia w kwestii ochrony środowiska. Ogumienie klasy A (najlepszej) zmniejsza zużycie paliwa, co bezpośrednio wpływa na obniżenie emisji spalin. Im lepsza klasa (bardziej zielona), tym większa potencjalna oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.

Hałas zewnętrzny: 68 decybeli

W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.