Hifly Super 2000 215/75 R16C 116/114 R

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Hifly Super 2000 215/75 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hifly Super 2000 215/75 R16C 116/114 R objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Super 2000 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia, nowoczesny symetryczny wzór bieżnika czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Hifly została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 116/114 (do 1250 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona letnia Super 2000 marki Hifly
Opony letnie najlepiej sprawdzają się w cieplejszych miesiącach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Dzięki specjalnym polimerom w mieszance gumowej opony letnie Hifly wykazują zwiększoną odporność na wysokie temperatury, co przekłada się na ich dłuższą żywotność. Optymalna konstrukcja bieżnika ogranicza ryzyko aquaplaningu, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo na mokrych drogach.
Opona dostawcza (do busa) – 215/75 R16 116/114 R
Opony dostawcze Hifly w rozmiarze 215/75R16C zostały zaprojektowane z myślą o pojazdach użytkowych o dopuszczalnej masie do 3,5 tony. Dzięki dwóm indeksom nośności sprawdzają się zarówno w montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym, co pozwala dopasować je do różnych warunków transportowych. Opony dostawcze zapewniają stabilność przy pełnym obciążeniu, oferując pewne prowadzenie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Wytrzymała konstrukcja skutecznie przeciwdziała przedwczesnemu zużyciu, co czyni je doskonałym wyborem do intensywnej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Hifly 215/75 R16 Super 2000
Opony letnie Hifly Super 2000 215 75 R16C 116/114R są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 215/75 R16 szerokość bieżnika wynosi 215 mm, wysokość profilu (75), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Opona Hifly Super 2000 posiada indeks prędkości R (dopuszczalna jazda do 170 km/h) oraz nośności 116/114 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 1250 kilogramów na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 2 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/75 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Hifly |
Klasa | budżetowa |
Model | Super 2000 |
Etykieta UE | D / C / 72 dB |
Indeks nośności | 116/114 (do 1250 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C |
Kod produktu | 26729 |
C – co oznaczają symbole w modelu Super 2000?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.

Etykieta unijna opon 215/75 R16 116/114R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hifly Super 2000 215/75 R16C 116/114 R uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują etykiety na oponach, które informują o trzech kluczowych parametrach: efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni i generowanym hałasie. Takie oznaczenie pomaga kierowcom w ocenie ogumienia, co ułatwia wybór modelu optymalnego dla ich samochodu. Przyczynia się to do bardziej świadomego i bezpiecznego prowadzenia pojazdu.

Opór toczenia: klasa D
Na unijnej etykiecie opony klasyfikowane są od A do E pod względem efektywności paliwowej. Opony z klasą A charakteryzują się najniższym oporem toczenia, co zapewnia ich użytkownikom maksymalną oszczędność paliwa. Wybierając ogumienie z niską oceną efektywności paliwowej, nie tylko zmniejszasz koszty eksploatacji pojazdu, ale także przyczyniasz się do redukcji emisji szkodliwych spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Przyczepność na mokrej nawierzchni, przedstawiona na etykiecie unijnej opony, jest ważnym parametrem dla każdego kierowcy pragnącego zachować bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych. Skala oceny przyczepności, od "A" do "E" (dawniej "G"), z "A" wskazującą na najkrótszą drogę hamowania, jest istotnym wskaźnikiem wydajności produktu. Różnice między modelami mogą być znaczące, szczególnie w odniesieniu do długości drogi hamowania, co ma fundamentalne znaczenie podczas deszczu lub innych niepewnych warunków. Warto zwrócić uwagę, że opona z oceną "A" może zatrzymać samochód kilka lub kilkanaście metrów wcześniej niż model z najniższą i najgorszą w swojej klasie oceną przy prędkości 80 km/h. Dlatego też, wybór opon z wyższą klasą przyczepności może przyczynić się do znacznie większego bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.