Hifly All-Turi 221 185/50 R16 81 H

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Hifly All-Turi 221 185/50 R16 81 H - opona całoroczna klasy budżetowej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
185/50 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
81 (do 462 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

223 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Hifly All-Turi 221 185/50 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hifly All-Turi 221 185/50 R16 81 H objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model All-Turi 221 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą uniwersalny symetryczny układ powierzchni jezdnej bieżnika, specjalna kompozycja gumy gwarantująca odpowiednią przyczepność przez cały rok czy innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem. Prezentowana opona marki Hifly została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 81 H oraz rozmiar 185/50 R16.

wielosezonowa całoroczna osobowa

Nowa opona całoroczna All-Turi 221 marki Hifly

Ogumienie wielosezonowe to praktyczne rozwiązanie dla osób ceniących wygodę i oszczędność. Łącząc zalety opon letnich i zimowych, oferują bezpieczną i stabilną jazdę w zmiennych warunkach pogodowych. Symetryczny bieżnik z licznymi lamelami zapewnia dobrą przyczepność niezależnie od pogody. Opony całoroczne Hifly to uniwersalne rozwiązanie dla kierowców miejskich, którzy szukają wygody i niezawodności od stycznia aż do grudnia.

Opona osobowa – 185/50 R16 81 H

Opony osobowe Hifly łączą w sobie najnowsze osiągnięcia technologiczne, zapewniając wydajne rozwiązania dla różnych typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez przestronne kombi, aż po mocne SUV-y i luksusowe limuzyny. Wieloelementowa konstrukcja z zastosowaniem zaawansowanych włókien syntetycznych gwarantuje wyjątkową stabilność podczas pokonywania zakrętów i wykonywania skomplikowanych manewrów. Specjalnie zaprojektowany układ rowków skutecznie odprowadza wodę spod opony, maksymalizując bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach. Zoptymalizowana mieszanka gumowa zapewnia idealną równowagę między przyczepnością, komfortem a ekonomiką jazdy, redukując zużycie paliwa i emisję CO2.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Hifly 185/50 R16 All-Turi 221

Opony całoroczne Hifly All-Turi 221 185 50 R16 81H są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 185/50 R16 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 185 mm). Kolejne dwie cyfry (50) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 16 cali (40.64 cm). Model Hifly All-Turi 221 posiada indeks nośności 81 informujący, że maksymalne obciążenie na jedną oponę wynosi 462 kilogramów. Z kolei indeks prędkości H umożliwia przemieszczanie się z prędkością do 210 km/h.

Hifly All-Turi 221 185/50 R16

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 185/50 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Hifly
Klasa budżetowa
Model All-Turi 221
Etykieta UE D / C / 71 dB
Indeks nośności 81 (do 462 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 26605

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu All-Turi 221?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 185/50 R16 81H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hifly All-Turi 221 185/50 R16 81 H uzyskała wynik: D/C/71 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, obowiązkowe od wprowadzenia przepisów, umożliwiają szybkie porównanie opon różnych marek. Oceniają je pod kątem przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomu generowanego hałasu. Informacje te są przedstawiane za pomocą jasnych piktogramów. Ułatwia to zrozumienie kluczowych właściwości opon nawet osobom niezaznajomionym z tematyką motoryzacyjną.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Hifly All-Turi 221 185/50 R16 81 H: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa D

Efektywność paliwowa to czynnik, który każdy kierowca powinien rozważyć przy wyborze ogumienia. Opony z najlepszą oceną "A" w tej kategorii zapewniają minimalny opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" są znacznie mniej ekonomiczne. Inwestycja w opony o lepszej klasie to sposób na oszczędności i dbałość o środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Na etykiecie unijnej opony, hałas zewnętrzny toczenia jest przedstawiany inaczej niż pozostałe parametry. Zamiast klasyfikacji falami rozchodzącego się dźwięku, używa się systemu trzech liter (A, B, C) oraz wyniku pomiaru hałasu w decybelach (dB). Ta unikalna metoda znakowania odzwierciedla zobowiązanie UE do ochrony środowiska. Szum zewnętrzny, inaczej niż ten w kabinie, ma znaczenie dla środowiska i może wpływać na komfort otoczenia, w tym na przykład dzikich zwierząt. Dla kierowców, zrozumienie tej etykiety jest ważne w kontekście wyboru opon, które będą pasować do ich potrzeb oraz zminimalizują wpływ na środowisko.