Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A 235/55 R18 100 V FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A 235/55 R18 100 V - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/55 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
dożywotnia (120 miesięcy)
C / C / 68 dB

Cena za sztukę

463 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A 235/55 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A 235/55 R18 100 V FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus S1 evo2 SUV K117A stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/55 R18 oraz indeks nośności i prędkości 100 V.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Ventus S1 evo2 SUV K117A marki Hankook

Opony letnie, zaprojektowane na potrzeby wyższych temperatur (powyżej 7°C), posiadają asymetryczny bieżnik z mniejszą liczbą nacięć, zapewniając większą powierzchnię styku z drogą. Dzięki temu zapewniają lepszą przyczepność, zwłaszcza na rozgrzanym asfalcie lub w czasie ulewnego deszczu. Dzięki swojej konstrukcji opony letnie Hankook zwiększają stabilność i bezpieczeństwo pojazdu, oferując komfortową jazdę w cieplejszych miesiącach roku.

Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R18 100 V

Opony osobowe Hankook wyznaczają standard w świecie ogumienia, obejmując szeroki wachlarz pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po sedany, SUV-y i crossovery. Starannie dobrane parametry techniczne i innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że cechują się one doskonałą przyczepnością, wytrzymałością oraz komfortem prowadzenia. Dzięki zoptymalizowanej budowie bieżnika i mieszance gumowej z domieszką krzemionki efektywnie redukują opory toczenia, pozwalając oszczędzić paliwo i zachować stabilność nawet w wymagających warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Hankook 235/55 R18 Ventus S1 evo2 SUV K117A FR

Zadaniem opon letnich Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A 235 55 R18 100V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 235/55 R18 szerokość bieżnika wynosi 235 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Następne oznaczenia (100 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 800 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 240 km/h.

Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A 235/55 R18 Rant ochronny (FR)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja dożywotnia
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/55 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Hankook
Klasa premium
Model Ventus S1 evo2 SUV K117A
Etykieta UE C / C / 68 dB
Indeks nośności 100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia FR
Kod produktu 19198

FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus S1 evo2 SUV K117A?

  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – FR

Etykieta unijna opon 235/55 R18 100V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A 235/55 R18 100 V FR uzyskała wynik: C/C/68 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku unijne etykiety na oponach standaryzują informacje o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu. Te dane pozwalają kierowcom na łatwe porównanie różnych wyrobów oponiarskich. Te ujednolicone oznaczenia są ważne dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Umożliwiają bowiem trafny wybór ogumienia dopasowanego do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 68 decybeli
Etykieta UE opony Hankook Ventus S1 evo2 SUV K117A 235/55 R18 100 V: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 68 dB

Opór toczenia: klasa C

Dzięki etykiecie unijnej, kierowcy mogą łatwo ocenić efektywność paliwową opon, co jest kluczowym czynnikiem w oszczędzaniu na eksploatacji pojazdu. Klasy od A do E informują o stopniu oporu toczenia - im lepsza (bliższa oceny A), tym większe oszczędności i mniejsza emisja spalin. Te dane są istotne zarówno z ekonomicznego, jak i ekologicznego punktu widzenia, które warto wziąć pod uwagę przy zakupie nowego kompletu ogumienia.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.

Hałas zewnętrzny: 68 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.