Hankook Ventus evo K137 275/30 R19 96 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Hankook Ventus evo K137 275/30 R19 96 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
275/30 R19
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
96 (do 710 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
dożywotnia (120 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

702 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Hankook Ventus evo K137 275/30 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus evo K137 275/30 R19 96 Y XL FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus evo K137 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy innowacyjny asymetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 275/30 R19 oraz podwyższony indeks nośności 96 (do 710 kg na oponę).

letnia osobowa

Nowa opona letnia Ventus evo K137 marki Hankook

Opony letnie zostały opracowane z myślą o cieplejszych miesiącach, od wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Nowoczesna mieszanka gumy i konstrukcja redukująca opory toczenia przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, wspierając bardziej ekologiczną jazdę. Opony letnie Hankook poprawiają również komfort i stabilność pojazdu w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Opona osobowa – 275/30 R19 96 Y

Segment opon osobowych Hankook obejmuje rozwiązania dostosowane do szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja z dodatkiem zaawansowanych polimerów zapewnia wyjątkową odporność na ścieranie i wydłużoną żywotność. Zoptymalizowany profil styku z nawierzchnią gwarantuje równomierne rozłożenie ciśnienia, przekładając się na pewną przyczepność nawet na mokrych i śliskich drogach. Technologia wyciszająca i ograniczone wibracje podnoszą komfort jazdy, a niskooporowa struktura bieżnika pomaga obniżyć zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Hankook 275/30 R19 Ventus evo K137 XL FR

Opony letnie Hankook Ventus evo K137 275 30 R19 96Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 275/30 R19 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 275 mm). Kolejne dwie cyfry (30) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 19 cali (48.26 cm). Opona Hankook Ventus evo K137 ma indeks prędkości Y który pozwala na jazdę do 300 km/h. Indeks nośności 96 oznacza maksymalne obciążenie 710 kg dla pojedynczego koła.

Hankook Ventus evo K137 275/30 R19 Rant ochronny (FR) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja dożywotnia
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 275/30 R19
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Hankook
Klasa premium
Model Ventus evo K137
Etykieta UE C / A / 71 dB
Indeks nośności 96 (do 710 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia XL, Y301, ZR, FR
Kod produktu 60359

XL, Y301, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus evo K137?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, Y301, ZR, FR

Etykieta unijna opon 275/30 R19 96Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus evo K137 275/30 R19 96 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/71 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon w UE oferuje przystępną ocenę trzech istotnych parametrów: oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Produkty są klasyfikowane od A do E dla pierwszych dwóch parametrów. Hałas z kolei w skali od A do C. Jest też mierzony w decybelach i oznaczony liczbą fal, od jednej do trzech, co pomaga konsumentom w dokonaniu świadomego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Hankook Ventus evo K137 275/30 R19 96 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Informacje o oporach toczenia dostarczane na etykiecie pomagają konsumentom podejmować świadome decyzje, które przekładają się na mniejsze spalanie i lepszą ochronę środowiska. Wybierając opony z niskimi oporami toczenia, zgodnie z klasą A czy B, każdy kierowca może przyczynić się do ograniczenia emisji CO2 i promować zrównoważony rozwój transportu.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny toczenia opony to ważny parametr na etykiecie unijnej, mający bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Mierzony w decybelach zakres wynosi od 67 do 78 dB. Klasyfikacja od A do C pozwala kierowcom wybrać ogumienie idealne do ich potrzeb. Podczas gdy klasa A i B gwarantuje ciche poruszanie się, klasa C jest przeznaczona dla osób, dla których ten szum nie ma aż takiego znaczenia - na przykład poruszających się głównie z małymi prędkościami po mieście. Warto pamiętać, że różnica 3 decybeli może nawet podwoić nieprzyjemne dźwięki emitowane przez oponę. Wybór opony o niższym poziomie hałasu zewnętrznego może znacznie podnieść komfort jazdy, szczególnie w długich podróżach.