Hankook Ventus evo K137 245/40 R20 99 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Hankook Ventus evo K137 245/40 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus evo K137 245/40 R20 99 Y XL FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus evo K137 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 245/40 R20 oraz podwyższony indeks nośności 99 (do 775 kg na oponę).
Nowa opona letnia Ventus evo K137 marki Hankook
Opony letnie wytwarzane są z mieszanki gumowej odpornej na wysokie temperatury, dzięki czemu zachowują odpowiednią twardość nawet podczas największych upałów. Specjalna konstrukcja bieżnika z mniejszą liczbą nacięć i rowków zapewnia stabilne prowadzenie pojazdu oraz efektywne odprowadzanie wody. Dzięki tym cechom opony letnie Hankook gwarantują krótszą drogę hamowania i niezawodne osiągi zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.
Opona osobowa oraz SUV – 245/40 R20 99 Y
Opony osobowe Hankook stanowią efekt wieloletnich badań w dziedzinie zaawansowanych technologii gumowo-kauczukowych. Precyzyjnie dobrane proporcje mieszanki gwarantują pewną przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych, a wielowarstwowa konstrukcja opasania zapewnia stabilne prowadzenie nawet przy wyższych prędkościach. Specjalnie zaprojektowane rowki w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, ograniczając ryzyko aquaplaningu. Dodatkowo, innowacyjne rozwiązania zmniejszają drgania i hałas wewnątrz pojazdu, wspierając jednocześnie niższe zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Hankook 245/40 R20 Ventus evo K137 XL FR
Opony letnie Hankook Ventus evo K137 245 40 R20 99Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Rozmiar 245/40 R20 należy czytać następująco: szerokość opony 245 mm, wysokość profilu 40 i średnica 20 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Hankook Ventus evo K137 posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 99 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 775 kilogramów na pojedyncze koło).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | dożywotnia |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 12 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 245/40 R20 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Hankook |
Klasa | premium |
Model | Ventus evo K137 |
Etykieta UE | C / A / 70 dB |
Indeks nośności | 99 (do 775 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, Y301, ZR, FR |
Kod produktu | 60344 |
XL, Y301, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus evo K137?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 245/40 R20 99Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus evo K137 245/40 R20 99 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/70 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku etykieta unijna pomaga konsumentom w wyborze odpowiednich opon, dostarczając istotne dane techniczne. Zawiera ona ocenę ekonomiki jazdy, efektywności hamowania na mokrej nawierzchni oraz hałasu zewnętrznego generowanego podczas jazdy. Dzięki temu konsumenci mogą porównać produkty dostępne na rynku i wybrać te, które zapewniają najlepsze właściwości w zakresie bezpieczeństwa, efektywności energetycznej oraz komfortu akustycznego.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna opon przedstawia klasę efektywności paliwowej, od A do E - to ona bezpośrednio wpływa na zużycie paliwa w Twoim pojeździe. Lepsza klasa oznacza niższe opory toczenia, co jest równoznaczne z bardziej ekonomiczną jazdą. Ogumienie z klasą A zapewnia najmniejsze zużycie paliwa, co jest korzystne zarówno dla portfela kierowców, jak i dla środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.