Hankook Ventus evo K137 235/35 R20 92 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Hankook Ventus evo K137 235/35 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Hankook Ventus evo K137 235/35 R20 92 Y XL FR objęte dożywotnią gwarancją producenta. Model Ventus evo K137 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu. Prezentowana opona marki Hankook została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 92 (do 630 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Ventus evo K137 marki Hankook
Opony letnie Hankook przeznaczone do jazdy w temperaturach powyżej 7°C zapewniają doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa ich twardość w wyższych temperaturach, co przekłada się na stabilniejsze prowadzenie i dłuższą eksploatację. Natomiast asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć zmniejsza opory toczenia, przyczyniając się do zauważalnych oszczędności paliwa.
Opona osobowa – 235/35 R20 92 Y
Opony osobowe Hankook reprezentują najnowsze osiągnięcia inżynierii materiałowej, oferując rozwiązania dostosowane do różnorodnych pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po potężne SUV-y i luksusowe sedany. Wielowarstwowa konstrukcja z zaawansowanymi komponentami polimerowymi zapewnia doskonałą stabilność podczas manewrów, a precyzyjnie zaprojektowany układ bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Dzięki zoptymalizowanej mieszance gumowej z dodatkiem krzemionki opony gwarantują niższe opory toczenia, co bezpośrednio przekłada się na oszczędność paliwa i zmniejszoną emisję CO2 podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Hankook 235/35 R20 Ventus evo K137 XL FR
Opony letnie Hankook Ventus evo K137 235 35 R20 92Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Rozmiar 235/35 R20 należy czytać następująco: szerokość opony 235 mm, wysokość profilu 35 i średnica 20 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Hankook Ventus evo K137 posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 92 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 630 kilogramów na pojedyncze koło).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | dożywotnia |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 14 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/35 R20 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Hankook |
Klasa | premium |
Model | Ventus evo K137 |
Etykieta UE | C / A / 70 dB |
Indeks nośności | 92 (do 630 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, Y301, ZR, FR |
Kod produktu | 60333 |
XL, Y301, ZR, FR – co oznaczają symbole w modelu Ventus evo K137?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/35 R20 92Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Hankook Ventus evo K137 235/35 R20 92 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/70 dB - szczegóły poniżej. Na mocy rozporządzenia WE Nr 1222/2009, wszystkie opony do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych muszą posiadać etykietę unijną z oceną trzech kluczowych parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomu emitowanego hałasu. Te dane umożliwiają konsumentom dokonywanie świadomych decyzji, wpływając zarówno na ekonomiczność jazdy, jak i bezpieczeństwo.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna dostarcza informacji o efektywności paliwowej w skali od A do E. Opony z klasy A to synonim największej oszczędności i minimalizacji emisji spalin. Ta cecha jest istotną wskazówką dla kierowców, którzy są świadomi zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych aspektów użytkowania samochodu. Wybór opon z wyższą klasą efektywności paliwowej oznacza aktywny udział w ochronie środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Opony z lepszą klasą przyczepności mogą przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, dzięki efektywniejszemu przenoszeniu siły hamowania. Pięciostopniowa skala od "A" do "E" (wcześniej siedmiostopniowa, zawierająca jeszcze oceny "F" oraz "G") informuje o tym, jak szybko ogumienie zatrzyma pojazd na mokrej drodze. Warto pamiętać, że wybór opony o wyższej klasie w kwestii tego parametru może też oznaczać korzyści dla środowiska i portfela długoterminowo. Przy wyborze konkretnego produktu, rozważ więc nie tylko hamowanie, ale również aspekty ekonomiczne i ekologiczne, które mogą mieć długofalowy wpływ na otoczenie i komfort poruszania się po drogach.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.