Grenlander GreenTour A/S 225/75 R16C 121/120 R

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Grenlander GreenTour A/S 225/75 R16 121/120 R - opona całoroczna klasy budżetowej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
225/75 R16C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
121/120 (do 1450 kg/oponę)
Indeks prędkości
R (do 170 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

326 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Grenlander GreenTour A/S 225/75 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Grenlander GreenTour A/S 225/75 R16C 121/120 R objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model GreenTour A/S stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą mieszanka gumy przystosowana do zmiennych warunków atmosferycznych, homologacja 3PMSF potwierdzająca skuteczność przy ujemnych wskazaniach termometru czy adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia. Prezentowana opona marki Grenlander została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 121/120 (do 1450 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna GreenTour A/S marki Grenlander

Opony całoroczne Grenlander to wszechstronne rozwiązanie dla kierowców pokonujących niewielkie przebiegi i poruszających się głównie po mieście. Łączą one kluczowe cechy modeli letnich i zimowych, zapewniając dobrą przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Dzięki swojej uniwersalności umożliwiają komfortową jazdę przez cały rok, eliminując potrzebę sezonowej wymiany kół u wulkanizatora.

Opona dostawcza (do busa) – 225/75 R16 121/120 R

Opony dostawcze Grenlander w rozmiarze 225/75R16C zapewniają doskonałe prowadzenie i trwałość nawet przy intensywnej eksploatacji. Ich wzmocniona konstrukcja sprawdza się w VAN-ach, busach oraz półciężarówkach, które przewożą ciężkie ładunki, nierzadko na długich trasach. Podwójny indeks nośności pozwala na dopasowanie ogumienia do różnych konfiguracji montażu, co zwiększa bezpieczeństwo, stabilność oraz komfort jazdy w każdych warunkach.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Grenlander 225/75 R16 GreenTour A/S

Zadaniem opon wielosezonowych Grenlander GreenTour A/S 225 75 R16C 121/120R jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 225/75 R16 szerokość bieżnika wynosi 225 mm, wysokość profilu (75), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Następne oznaczenia (121/120 i R) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Grenlander GreenTour A/S. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1450 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 170 km/h.

Grenlander GreenTour A/S 225/75 R16 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 40 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/75 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Grenlander
Klasa budżetowa
Model GreenTour A/S
Etykieta UE C / C / 72 dB
Indeks nośności 121/120 (do 1450 kg/oponę)
Indeks prędkości R (do 170 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 45868

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu GreenTour A/S?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 225/75 R16 121/120R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Grenlander GreenTour A/S 225/75 R16C 121/120 R uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Od wprowadzenia regulacji, wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety z ujednoliconym wyglądem, prezentujące trzy podstawowe parametry. To przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz poziom hałasu. Takie oznaczenie ułatwia kierowcom porównanie różnych modeli. Przekłada się to na świadomy wybór najlepszego ogumienia zgodnego z ich potrzebami i możliwościami finansowymi.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Grenlander GreenTour A/S 225/75 R16 121/120 R: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa to czynnik, który każdy kierowca powinien rozważyć przy wyborze ogumienia. Opony z najlepszą oceną "A" w tej kategorii zapewniają minimalny opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" są znacznie mniej ekonomiczne. Inwestycja w opony o lepszej klasie to sposób na oszczędności i dbałość o środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, zawarta na etykiecie unijnej, dostarcza kluczowych danych dotyczących bezpieczeństwa jazdy w zmiennych warunkach pogodowych. Skala od "A" do "E" (jeszcze do niedawna nawet "F" czy "G") wskazuje na efektywność hamowania na mokrych drogach, z "A" jako najwyższą możliwą oceną. Interesujące jest, że opona z oznaczeniem "A" jest w stanie skrócić drogę hamowania o kilka procent w porównaniu do tej z niższymi ocenami, co może oznaczać nawet kilka metrów mniej na asfalcie pokrytym wodą przy prędkości 80 km/h. Ta różnica skuteczności hamowania ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa, szczególnie w sytuacjach awaryjnych. Wybierając opony, kierowcy powinni rozważyć nie tylko ten parametr, ale również inne ważne aspekty, takie jak trwałość, komfort jazdy, a także efektywność paliwowa i wpływ opon na środowisko.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.